به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار جمعی از اعضای مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در آذربایجان شرقی گفت: باید اهمیت فضای مجازی و اینکه دریافت این فضا اساسا” چه ظرفیت‌ها و بسترهای را می توان خلق کند درک کرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی باید مبتنی بر واقعیت و صداقت باشد افزود: دشمن از ابزار مجازی برای سلطه فرهنگی و تبلیغ استفاده می‌کند و ما هم باید از این ابزار استفاده و با نفاق در فضای مجازی مبارزه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم‌ به جریان سازی مطلوب فعالان مجازی هم اشاره و خاطرنشان کرد: محتواهای ارزشمندی تولید شده و فعالیت شما در مقابله با تحرکات ضد انقلاب و سلطنت طلب ها آنها را منزوی کرده است.

مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار ارتقای سطح سواد فضای مجازی را یکی از محورهای اصلی این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه تکیه اصلی روی خانواده‌هاست زیرا این نهاد اجتماعی می‌تواند روی تمام شئونات تاثیر بگذارد.

حمیدی نیا با اشاره به اینکه با پیشرفت فضای مجازی و فناوری‌های نوین اطلاعاتی، خانواده‌ها دغدغه‌های بسیاری در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، امنیت کاربری و حریم خصوصی دارند تاکید کرد:هوشمندی و بلوغ رسانه‌ای در فضای مجازی مهمترین عامل  در مصون ماندن از آسیب‌های روحی و روانی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما