به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، طی مراسمی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا، علیرضا صیادی، با حکم وزیر آموزش و پرورش به عنوان مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی منصوب و از زحمات جعفر پاشایی، مدیرکل سابق آموزش و پرورش قدردانی شد.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در این مراسم، با بیان این‌که در این هشت سال و پنج ماه همواره کنار معلمان بودیم، اظهار کرد: ضمن تبریک به آقای صیادی و آروزی توفیق برای ایشان، توصیه می‌کنم هیچ وقت از معلمان جدا نشده و همواره کمک حال هم باشند.

 جعفرپاشایی ادامه داد: هرآنچه در توان داشتم به کار گرفتم تا گامی در راستای رشد و تحول آموزش و پرورش بردارم و اکنون نیز مانند سرباز کوچک همواره خدمت گذار مردم آذربایجان خواهم بود.

 وی با اشاره به افزایش نرخ دو و نیم درصدی باسوادی استان، گفت: بالای ۹۹ درصد پوشش تحصیلی داشته ایم، اجازه ندادیم فرزندان از آموزش محروم بمانند و همواره سعی و تلاش خود را به کار گرفتیم تا مشکلات ۲۵ ماه آموزش غیرحضوری در دوران کرونا را پشت سر بگذاریم.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه، با تاکید بر وحدت و همدلی، اظهار کرد: ما هزاران دلیل برای وحدت داریم اما یک دلیل هم برای اختلاف نداریم.

علیرضا صیادی ادامه داد: ما همگی برادر و خداپرست هستیم و به ایرانمان و اسلام ناب محمدی و شهدایمان عشق می‌ورزیم، بعید می دانم یک ایرانی شهید سلیمانی را الگوی خود نداند.

وی افزود: هیچ کدام از ما، برای جان دادن به معلم تردیدی نداریم این عشق و شور آقای پاشایی نسبت به معلمان را می‌ستایم اگر جناب پاشایی یک بوسه بر دست معلمان بزند، بنده ۱۰ بوسه بر دستان معلمان خواهم زد.

وی با بیان این که بیشترین وقتم را صرف تمامی معلمان خواهم کرد و اولین جلسه ام را با این عزیزان برگزار خواهم داد، گفت: از معلمین عزیز خواهش می‌کنم که برای دانش آموزان کوتاهی نکرده و بعد از این هم نکنند و چهار دیواره‌ی کلاس را برای تربیت سردار سلیمانی ها آماده کنند که قطعا چنین تربیتی مدیریت جهادی می‌خواهد.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان با بیان این‌که آسیب‌های بسیار جدی داریم، گفت: مدارس بسیار خوبی ساخته و تجهیزات بسیار خوبی در دست داریم نیاز است دانش آموزان ایران اسلامی مهارت‌های زندگی را در راستای دین اسلام آموزش ببینند.

علیرضا صیادی دارای دکترای تخصصی علوم سیاسی گرایش سیاست‌گذاری عمومی است و مدیریت ناحیه آموزش‌وپرورش ۵ تبریز و شهرستان اهر را نیز در سوابق خود دارد.

جعفر پاشایی نیز از سال ۹۲ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بود.