به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه پس از بادید این بنای تاریخی گفت: شیخ شهاب‌الدین اهری استاد شیخ صفی‌الدین اردبیلی از شخصیت‌های برجسته جهانی بوده و آن‌طور که در شان این عارف قرن هفتم است باید به مجموعه شیخ شهاب‌الدین اهری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بر لزوم شناساندن درست این عارف بزرگ تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه آن‌طور که باید و شاید در معرفی شخصیتهای عرفانی کار نشده و در این زمینه ضعف داریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با اشاره به ظرفیتهای کشورمان از نظر آثار فاخر و غنی برای ثبت جهانی گفت: هم اکنون ۲۶ اثر ایران در انتظار ثبت جهانی است این در حالیست که بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان قابلیت ثبت جهانی را دارد اما با توجه به سهمیه‌بندی انجام شده، ارسال پرونده های ثبتی بر اساس اولویت‌ انجام می شود.

 بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در شهر اهر، محل خانقاه و مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری است که از سال ۱۳۷۴ به موزه ادب و عرفان تبدیل شده و تنها موزهٔ عرفان در ایران است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز به منظور بازدید از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری آذربایجان شرقی همچنین شرکت در مراسم روز مراغه وارد تبریز شد.

وی طی سفر سه روزه خود از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهرستان‌های کلیبر، مراغه و تبریز بازدید خواهد کرد.