به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ناصحی گفت در راستای تحقق اراده دولت مبنی بر بیمه همگانی در کشور و با هماهنگی ایجاد شده بین وزارت بهداشت، بیمه سلامت و وزارت رفاه، اسامی به بیمه سلامت اعلام شده و در روز‌های آینده با رفع هم پوشانی ها، همه افراد سه دهک پایین جامعه به طور رایگان بیمه خواهند شد.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: این اقدام از دو ماه مانده به پایان سال ۱۴۰۰ و درمناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار، با همکاری نهاد‌های اجتماعی مانند بسیج، هلال احمر، شهرداری‌ها و وزارت کشور انجام شد.

وی افزود پزشک خانواده در این مناطق مستقر­ و با اقدام مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق و کمیسیون بهداشت و درمان این اقدام قطعی شد و در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمام ایرانیان در نظر گرفته شد.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت سه دهک اول به طور رایگان و بدون نیاز به حضور، تا پایان هفته بیمه خواهند شد و پیامک بیمه شدن هم برایشان ارسال خواهد شد و اگر پرونده آن‌ها نواقصی هم داشت به آن‌ها اعلام می‌شود.

ناصحی افزود سوای سه دهک نخست اول که به رایگان بیمه خواهند شد، مبلغ بیمه سایر دهک‌ها هم با ارزیابی وسع در قانون پیش بینی شده است.

وی گفت از دهک چهارم به بعد، هر دو دهک به ترتیب، ۱۰ درصد، ۲۵ درصد، ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد هزینه پوشش بیمه که ۱ میلیون و هشتاد هزار تومان به ازای هر فرد است؛ را پرداخت کنند.

ناصحی با بیان این که مصوبات مربوط به بیمه این دهک‌ها هم به تصویب هیئت دولت رسیده و ابلاغ شده است، ابراز امیدواری کرد بیمه همگانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

ناصحی با بیان اینکه این پوشش همگانی در راستای اجرای طرح حذف ارز دارویی لازم است، از افراد فاقد بیمه در دهک‌های چهارم به بالا خواست با مراجع به پیشخوان‌های دولت یا مراجعه به سامانه‌های بیمه سلامت، برای بیمه شدن اقدام کنند؛ و‌ی در مورد سطح خدمات این بیمه همگانی گفت در بخش بستری بخش دولتی، بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت میکند، در بخش سرپایی بخش دولتی، ۷۰ درصد هزینه‌ها پرداخت میشود و در مورد دارو هم ۷۰ درصد موارد تحت پوشش پرداخت می‌شود. وی افزود در بخش خصوصی هم همین میزان بر اساس تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما