اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 60731
یکشنبه - 18 اردیبهشت 1401 - 18:11
معاون وزیر آموزش و پرورش:

معلمان مدارس غیردولتی طبق قانون کار فعالیت می کنند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت: با تصویب مجلس، معلمان مدارس غیرانتفاعی طبق قانون کار فعالیت خواهند کرد.

معلمان مدارس غیردولتی طبق قانون کار فعالیت می کنند

به گزارش اهرخبر (اهر نیوز)، احمد محمودزاده در گفتگویی در اهر اظهار کرد: ۲۴ ساعته شدن فعالیت معلمان در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مصوب شده و امیدواریم تا اویل ماه آینده در صحن علنی مجلس طرح و تصویب شود و به کیفیت بخشی آموزش در مدارس غیردولتی کمک کند.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن این مصوبه ، همه معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی با بیمه کامل و بر اساس قانون کار در مدارس حضور می یابند وانقلابی در حوزه نیروی انسانی مدارس غیردولتی کشور شکل می‌گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از اختصاص اعتبار خاص برای توانمندسازی نیروی انسانی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی کشور خبر داد و افزود: برای افزایش نظارت، توانمندسازی و کادرسازی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اعتبار ویژه‌ای تخصیص می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در جایگاهی است که باید نیروی انسانی تربیت کند تا حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد و امر میسر نمی‌شود مگر اینکه به مقام و منزلت و جایگاه معلمان مورد توجه و احترام قرار گیرد و اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی باشد عنصر آن معلمان هستند.
محمودزاده با اشاره به تحصیل حدود ۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی کشور یادآور شد: استانداردسازی فضا و امکانات و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.
وی کیفی‌سازی آموزش، توجه به رویکرد تربیتی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی کشور از سیاست‌های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: برای سالهای آتی بر اساس رویکرد جدید، بخشی از مدارس غیردولتی به افراد حقوقی با صلاحیتهای حرفه ای وابسته به شرکتها و موسسات واگذار می شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در همین حال از افراد حقیقی دارای صلاحیت حرفه ای برای مدرسه داری دعوت کرد در اداره مدارس غیردولتی مشارکت کنند.