به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده عصر یک شنبه در آئین تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش اهر با تبریک هفته‌ی معلم گفت: آموزش و پرورش اهر قدمتی بالای یک قرن دارد و زمانی تربیت دانش‌آموزان از تبریز تا حاشیه رود ارس بر عهده معلمان اهری بود، اما اکنون این شهرستان نسبت به شهرهای هم‌تراز خود دچار عقب‌ماندگی شده است.
وی با اشاره به این‌که در طول ۸ سال گذشته دولت کشور را با رشد اقتصادی صفر اداره کرده است، گفت: دولت آیت‌الله رئیسی در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده تا رشد اقتصادی به ۸ درصد برسد تا از فشار اقتصادی مردم کاسته شود از این‌رو بایستی دولت و مجلس برای تحقق این هدف تلاشی مضاعف کنند.
وی تصریح کرد: بیش از یک دهه بود که معلمان منتظر رتبه‌بندی بودند، نهایتاً مجلس یازدهم طرح رتبه‌بندی معلمان را به قانون تبدیل کرد ولی متأسفانه رتبه‌بندی معلمان شامل حال بازنشستگان نمی‌شود انتظار داشتیم تا وزارت آموزش و پرورش در لایحه‌ای برای حمایت از معلمان بازنشسته به مجلس ارائه دهد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با گلایه از بی‌توجهی وزارت آموزش و پرورش به معیشت معلمان بازنشسته یادآور شد: متأسفانه در پرداخت پاداش معلمان بازنشسته تعلل می‌شود و از طرفی معلمان بازنشسته با حقوق ناچیز در کنار افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها، نمی‌توانند از پس مشکلات زندگی برآیند. با کمال تأسف هیچ امتیازی به فرزندان دارای پدر و مادر معلم تعلق نمی‌گیرد در حالی که باید بین فرزندان با پدر و مادر فرهنگی تفاوتی قائل شویم.