اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 60887
چهارشنبه - 21 اردیبهشت 1401 - 19:52
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد؛

هلال احمر آذربایجان‌ شرقی به روستاییان جوشین ورزقان خدمات درمانی رایگان ارائه داد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقرار بیمارستان سیار در روستای جوشین ورزقان، گفت: بیش از ۴۵۰ نفر از اهالی روستاهای اطراف از خدمات رایگان دارویی، درمانی و حمایتی این نهاد برخوردار شدند.

هلال احمر آذربایجان‌ شرقی به روستاییان جوشین ورزقان خدمات درمانی رایگان ارائه داد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید منجم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته هلال احمر مانور بهداشت درمان و توانبخشی با ارائه خدمات دارویی و درمانی و مشاوره ای و حمایت‌های روانی و خدمات اجتماعی ، در منطقه کم برخوردار روستای جوشین از توابع بخش خاروانای ورزقان شرقی امروز و فردا در حال برگزاری است.

وی ادامه داد : تیم های درمان اضطراری معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر استان با بهره گیری از ۳۰ پزشک متخصص (طب اورژانس، آسم و آلرژی و قلب و عروق )، پزشکان عمومی و دندانپزشکان و پرستاران و ماما و روانشناسان و کارشناسان تغذیه و اعضای مصنوعی توان بخشی و بهداشت محیط ، تکنسین دارویی و راه اندازها اقدام به برپایی بیمارستان سیار کرده و در روز اول به ۴۵۰ نفر از اهالی خدمات ارائه دادند.

منجم‌ با تشریح خدمات ارائه شده گفت: خدمات دندانپزشکی ارائه شده در روز اول شامل کشیدن دندان  ۸۰ نفر،فلوراید تراپی ۱۵۰نفر، توزیع مسواک و خمیردندان و آموزش ۲۰۰نفر، ویزیت پزشکان متخصص و عمومی ۲۵۰نفر و خدمات پرستاری، تزریقات ۱۹۰ نفر، نوار قلبی۴۰ نفر، سرم تراپی ۲۰ نفر،تست قند خون ۵۰ نفر و خدمات مامایی ۱۰۰ نفر،خدمات روان شناسی ۵۰ نفر،تغذیه در بحران ۳۰ نفر و خدمات دارویی ۳۰۰ مورد می باشد .

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعضای معاونت امور جوانان متشکل از  ۱۵ نفر روانشناس با رویکرد خدمات اجتماعی محور به فعالیت های مختلفی از جمله گفتار درمانی، ورزش درمانی و نقاشی درمانی به کودکان روستاهای منطقه خدمات ارایه کردند.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: توزیع ۹۷بسته معیشتی در قالب کاروان حمایتی و سلامت از دیگر طرح های اجرا شده در این روز بود که  هر بسته معیشتی شامل کیسه ۱۰ کیلویی، برنج، چای،قند، ماکارونی تن ماهی و روغن می باشد.

منبع: ایرنا