به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید منجم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته هلال احمر مانور بهداشت درمان و توانبخشی با ارائه خدمات دارویی و درمانی و مشاوره ای و حمایت‌های روانی و خدمات اجتماعی ، در منطقه کم برخوردار روستای جوشین از توابع بخش خاروانای ورزقان شرقی امروز و فردا در حال برگزاری است.

وی ادامه داد : تیم های درمان اضطراری معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر استان با بهره گیری از ۳۰ پزشک متخصص (طب اورژانس، آسم و آلرژی و قلب و عروق )، پزشکان عمومی و دندانپزشکان و پرستاران و ماما و روانشناسان و کارشناسان تغذیه و اعضای مصنوعی توان بخشی و بهداشت محیط ، تکنسین دارویی و راه اندازها اقدام به برپایی بیمارستان سیار کرده و در روز اول به ۴۵۰ نفر از اهالی خدمات ارائه دادند.

منجم‌ با تشریح خدمات ارائه شده گفت: خدمات دندانپزشکی ارائه شده در روز اول شامل کشیدن دندان  ۸۰ نفر،فلوراید تراپی ۱۵۰نفر، توزیع مسواک و خمیردندان و آموزش ۲۰۰نفر، ویزیت پزشکان متخصص و عمومی ۲۵۰نفر و خدمات پرستاری، تزریقات ۱۹۰ نفر، نوار قلبی۴۰ نفر، سرم تراپی ۲۰ نفر،تست قند خون ۵۰ نفر و خدمات مامایی ۱۰۰ نفر،خدمات روان شناسی ۵۰ نفر،تغذیه در بحران ۳۰ نفر و خدمات دارویی ۳۰۰ مورد می باشد .

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعضای معاونت امور جوانان متشکل از  ۱۵ نفر روانشناس با رویکرد خدمات اجتماعی محور به فعالیت های مختلفی از جمله گفتار درمانی، ورزش درمانی و نقاشی درمانی به کودکان روستاهای منطقه خدمات ارایه کردند.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: توزیع ۹۷بسته معیشتی در قالب کاروان حمایتی و سلامت از دیگر طرح های اجرا شده در این روز بود که  هر بسته معیشتی شامل کیسه ۱۰ کیلویی، برنج، چای،قند، ماکارونی تن ماهی و روغن می باشد.

منبع: ایرنا