به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدمهدی طهرانچی روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه عزم جدی داریم که توان دانشگاه را به حل مسائل اجتماعی و اقتصادی معطوف کنیم، گفت: آمایش اقتصادی و اجتماعی مناطق با در نظر گرفتن مولفه جمعیتی و زیست‌بوم مناطق در حال تدوین است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ماموریت دارند تا سه ماه آینده، آمایش استانی را نهایی کند که مطابق با این آمایش، دانشکده‌های جدید و رشته‌های مطابق با زیست‌بوم طراحی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مراکز دانشگاه آزاد را به دانشکده‌های مهارت‌آموزی و نواحی نوآوری تبدیل می‌کنیم، گفت: در این راستا رخداد “عصر امید” را با هزار ایده و هزار شرکت و یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌کنیم.

طهرانچی با تأکید بر هویت‌سازی برای ماندگاری هیأت علمی در دانشگاه، اظهار کرد: در این راستا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، اراضی تحقیقاتی برای اساتید و اعضای هیأت علمی اختصاص خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی جامعه، به‌شدت به دانشگاه کارآفرین نیاز داریم، گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در انطباق با با زیست‌بوم و نظام مسائل مناطق، رویکرد مبارکی است.

عابدین خرّم نیز در این دیدار اظهار کرد: دانشگاه آزاد به تحول در حوزه مهارت‌افزایی، تربیت انسان‌های کارآمد و نوآوری در مشاغل نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تنظیم دخل و خرج دانشگاه آزاد، با ظرفیت‌های منطقه‌ای محقق می‌شود، افزود: ما با بیکاری پنهان مواجهیم و شغل درصد قابل توجهی از افراد با تحصیلات آنان مرتبط نیست و دانشگاه آزاد با اصلاحات اساسی می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

خرّم همچنین گفت: در علوم انسانی و فرهنگ علم‌آموزی، دچار عقب‌افتادگی جدی هستیم و بر این اساس، مسأله‌محور شدن دانشگاه و مهارت‌آموزی مبتنی بر نیازمندی‌های مناطق باید به اولویت مدیران دانشگاه آزاد تبدیل شود.

منبع: ایرنا