اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 61174
چهارشنبه - 28 اردیبهشت 1401 - 17:00
رئیس دادگستری استان:

برخورد قضائی با مخلان امنیت روانی در آذربایجان شرقی

دادگستری آذربایجان‌ شرقی با مخلان امنیت روانی و اجتماعی برخورد می‌کند.

برخورد قضائی با مخلان امنیت روانی در آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل اللهی در نشست مشترک رؤسای حوزه‌های قضائی استان، با بیان این مطلب گفت: مبارزه جدی، قاطع، سریع و اصولی با مفاسد اقتصادی و اجتماعی را جزو رئوس و سرلوحه امور تشکیلات قضائی استان است و لازمه این امر برخورد جدی با مخلان امنیت روانی و اجتماعی جامعه است.

وی با بیان این که حضور تمام رؤسا و دادستان‌های در شهرستان‌ها باید مؤثر باشد، اظهار  کرد: در اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه باید موضوع مبارزه جدی و قاطع با مفاسد جدی گرفته شود، چراکه این موضوع در تامین امنیت استان بسیار مؤثر است.

خلیل اللهی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در توسعه صلح و سازش در جامعه گفت: رویکرد رئیس قوه قضائیه بهره مندی از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف تخصصی و هدایت شورا‌های حل اختلاف از بحث صدور رای به سمت سازش و توسعه شورایار‌ها و استفاده از ظرفیت مردمی به شکل ساده و مردمی است.

وی حمایت از حقوق عامه را یکی از اولویت‌های مهم و اصلی دسنگاه قاضئی برشمرد و ادامه داد: در این خصوص بحث حریم بستر رودخانه‌ها که در معرض تهدید شدید هستند باید مورد توجه دادستان‌ها و قرار بگیرد و دادستان‌ها باید نقش فعالی را در صیانت از حقوق عامّه ایفا نمایند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایرادهای کارشناسی یکی از مسایلی است که دستگاه قضایی را با مشکل مواجه می‌کند ادامه داد: بخشی از اطاله دادرسی به دلیل تاخیر در ارائه نظر کارشناسی است و به منظور تسریع در روند رسیدگی باید زمان مشخصی برای ارائه نظریات کارشناسی تعیین شده و پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما