به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه زاده از تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی استان طی هفته جاری خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی با توجه به ارائه گسترده اطلاعات گردشگری و همچنین تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در بسیاری از نقاط استان، پس از تعطیلات عید فطر شاهد حضور چشمگیر گردشگران است.

حمزه زاده اظهار داشت: به دنبال این امر، طی این هفته علی‌رغم عدم تعطیلی رسمی، تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی آذربایجان شرقی با افزایش تخت های خود، ظرفیت ۱۰۰ درصدی را برای حضور مهمانان آماده نمودند که به طور کامل تکمیل شده‌اند.

وی اضافه کرد: افزایش سطح خدمات ارائه شده در این مراکز و بازرسی های مداوم مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی برای رفع هرگونه مشکل احتمالی به صورت جدی در حال انجام است تا رضایت گردشگران را بیش از پیش جلب کنیم.

حمزه زاده مجموع هتل و هتل آپارتمان های ستاره دار آذربایجان شرقی را ۷۳ باب با تعداد ۱۴ هزار تخت استاندارد اعلام کرد که به گفته وی از این تعداد پنج هتل پنج ستاره آماده ارایه خدمات به گردشگران خارجی و داخلی است.

وی توجه به سرمایه گذاری و جلب مشارکت بخش خصوصی را یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی و مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد و با بیان اینکه در این راستا گام های مثبت و بسیار مهمی برداشته شده است، گفت: پارسال در حوزه صدور مجوزهای سرمایه گذاری نسبت به سال ۱۳۹۹، ۳۰ درصد رشد داشته ایم که با توجه به شرایط سخت کرونایی، آماری بسیار قابل توجه به شمار می رود.

حمزه زاده، حجم سرمایه گذاری در بخش زیرساختی صنعت گردشگری آذربایجان شرقی را ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که تعداد ۹۲ عنوان پروژه را شامل می شود.

وی توسعه صنعت هتل سازی و توجه به کیفیت بخشی به اماکن اقامتی آذربایجان شرقی را از اولویت های مهم گردشگری آذربایجان شرقی برشمرد و اضافه کرد: در این راستا فعالیت های مناسبی در حوزه سرمایه گذاری برای ساخت و تجهیز هتل و هتل آپارتمان و نیز استانداردسازی آنها در ۲ سال اخیر و با شیوع کرونا صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد هتل های ۵ ستاره تاپ آذربایجان شرقی از استان های اصفهان و فارس بیشتر است.

منبع: ایرنا