به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فریدون ابوالحسن‌زاده روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه سهمیه ماهانه آرد استان در دو قالب یارانه نوع یک و نوع دو در اختیار نانوایی های قرار داده می شود، اظهار کرد: در مناطق کم برخوردار، طی هفته گذشته ۳۶ واحد نانوایی آزاد پز به واحد یارانه دار تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: افزایش ساعات کاری یکصد واحد نانوایی و دو نوبتی شدن ۱۵ واحد از دیگر اقدامات اخیر این سازمان در راستای تسهیل دسترسی مردم به نان است.

ابوالحسن زاده توضیح داد: با توجه به مباحث اخیری که در فضای مجازی در خصوص موضوع کمبود نان، افزایش قیمت عنوان شد، اقداماتی در راستای افزایش سهمیه واحدهای نانوایی استان انجام دادیم.

وی یادآوری کرد: در این راستا در محلاتی که عموما دسترسی مردم به نان یارانه ای با مشکل مواجه بود، اقداماتی انجام دادیم و واحدهای نانوایی دو نوبتی در آنها اکنون تا ساعت ۲۲ شب فعالیت می کنند، ضمن اینکه واحد نانوایی سپاه عاشورا نیز برای ارایه خدمات به مردم به راه افتاد.

وی گفت: در کنار اینها واحدهای نانوایی که تحت عنوان نان سبک، انواع نان لواش محلی، نان رژیمی و ترکیبی را برای مراکز درمانی و آموزشی و مشتریان خاص خودشان پخت می کردند، اکنون در حال فعالیت هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی افزود: در سطح شهرستان ها نیز بر اساس دستور استاندار، نانوایان منتخب انتخاب شده و مازاد بر سرانه شان، سهمیه آرد دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: اکنون تنها دغدغه ما این است که جلوی سوء استفاده از آرد یارانه ای گرفته شود؛ اکنون آرد یارانه ای نوع یک را به قیمت هر کیلوگرم ۶۶۵ تومان و نوع دو را ۹۰۰ تومان به واحدهای نانوایی تحویل می دهیم، در حالی که قیمت تمام شده هر کیلوگرم از آن برای دولت ۱۲ هزار تومان است.

وی تشریح کرد: یعنی دولت به ازای هر کیلوگرم آرد ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان یارانه می دهد که این امر باید خود را در سفره مردم نشان دهد و سوء استفاده از آن خط قرمز ماست.

در آذربایجان شرقی ۶ هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی وجود دارد.

منبع: ایرنا