به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که امروز و فردا به دلیل نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه در نیمه‌ جنوبی استان احتمال افزایش گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی امروز در نواحی شمالی استان به‌ویژه منطقه‌ ارسباران، رگبار باران و رعد و برق روی می‌دهد اما از نظر بارندگی در روز یکشنبه، پدیده‌ خاصی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی افزود: از روز دوشنبه تا اواخر چهارشنبه، نفوذ سامانه بارشی دیگری موجب ابرناکی، بارش باران گاهی به صورت رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود که شدت فعالیت آن در نواحی شمالی به‌ویژه ارسباران بیشتر است.

امیدفر یادآور شد: همچنین روز دوشنبه باتوجه به افزایش سرعت باد و رخداد تندباد لحظه‌ای، در مناطقی که خاک سرخ دارند، پدیده‌ی خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی نیز تغییرات قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۷ و هشت درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۱ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته هفت درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در خصوص سردترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: چاراویماق با دمای چهار درجه بالای صفر، سردترین شهر استان و میانه با دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

منبع: ایلنا