به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی زاده در بازدید از مجتمع معدن مس انجرد با اشاره به مسائل و مشکلات جاری شهرستان اهر عنوان کرد: مطابق آمار اداره کار شهرستان، ۳۲۵۰ نفر بیکار در شهرستان اهر وجود دارد که البته آمار حقیقی بالغ بر پنج هزار بیکار می باشد.
وی گفت: وجود صنایعی همچون مجتمع معدن مس انجرد ظرفیت قابل توجهی برای اشتغال زایی در منطقه است و با توسعه صنایع پایین دستی مرتبط با این معدن میزان بیکاری کاهش می یابد .
فرماندار اهر با اشاره به برگزاری جشنواره ورنی در مهر ماه امسال و تلاش و برنامه ریزی در راستای ایجاد اشتغال از این رهگذر، از مدیر مجتمع معدنی مس انجرد خواست از این جشنواره حمایت کند.
وی همچنین با طرح موضوع ساخت هتل مهر اصل خواستار تسریع در اجرای هتل به منظور تقویت زیر ساخت های گردشگری شهرستان شد.
امیر سیاوش مقیمی اصل، مدیرعامل گروه کارخانجات شرکت تولیدی مهر اصل هم از حمایت از جشنواره ورنی استقبال کرد و گفت: از این صنعت در زمینه تجارت الکترونیک و بحث تبلیغاتی حمایت می کنیم.
وی در رابطه با احداث هتل هم با اشاره به اینکه قرار شده مناقصه آغاز ساخت در مدت دو هفته برای انتخاب پیمانکار انجام شود؛ گفت: کل ساختمان را در طول ۳۶ ماه تمام کرده و چندین طبقه از آن را حسب نیاز منطقه تجهیز خواهیم کرد.
وی اعلام کرد: برآورد ریالی اولیه برای احداث این هتل ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد ریال است و تصمیم گیری شده یک طبقه از هتل برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی و میراث فرهنگی (مثل ورنی) مختص شهرستان اهر اختصاص داده شود.
مقیمی اصل افزود: دغدغه ما این است که هماهنگ با محیط زیست و زیر نظر متخصصان حرکت کنیم ضمن اینکه نیاز جوانان منطقه به اشتغال را پاسخ دهیم.
وی در زمینه اختصاص یک درصد فروش معادن به روستاهای منطقه پیشنهاد کرد: در این زمینه منتظر آئین نامه ها و بخشنامه ها نمانده و موافقت نامه ای از استانداری اخذ شود تا این عوارض با نظارت اداره دارایی محاسبه و به صندوق مد نظر واریز و همه ساله آن صندوق از همان محل شارژ شود؛ تا خدمتی در راستای رفاه حال روستائیان باشد.
معدن مس «انجرد» در شهرستان اهر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در مرحله اول فعالیت خود برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است.