به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عابدین خرّم در نشست فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، قطعاً نقطه عطفی برای استان خواهد بود و دستاوردهای مهمی در مسیر توسعه و پیشرفت استان خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های شاخص و اساسی استان در ۳ جلسه با حضور معاونان رئیس جمهور و وزرا به‌صورت تخصصی و کارشناسی بررسی و برای تخصیص اعتبار ویژه تصویب شده‌اند که در جریان سفر از سوی رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

خرّم با بیان اینکه همزمان با حضور رئیس جمهور در استان، وزرا و نمایندگان ایشان نیز در شهرستان‌ها حضور خواهند یافت، گفت: فرمانداران و مدیران کل با احصای مهم‌ترین مسائل شهرستان‌ها و پروژه‌های مهم و اساسی، برای استفاده حداکثری از حضور نمایندگان دولت برنامه‌ریزی کنند.

وی همچنین از برپایی میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها همزمان با سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: در این میزهای خدمت، معاونان وزرا و مدیران کل به صورت حضوری و تلفنی به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها بویژه دستگاه‌های متولی تأمین و توزیع کالاهای اساسی، نهادهای نظارتی و رسانه‌های جمعی و همچنین همکاری شرکت‌های تولید و توزیع مایحتاج عمومی در اجرای این طرح، گفت: قابل پیش‌بینی بود که اگر موانع اجرای این طرح رفع شود و به سلامت از این مرحله عبور کنیم دستاوردهای بزرگی به دنبال خواهد داشت که این‌گونه هم شد.

وی اظهار داشت: قطعاً اجرای این طرح، فواید زیادی در آینده خواهد داشت و موجب جهت‌دهی ارزی مناسب، توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزایش رقابت‌پذیری و بهره‌وری در عرصه تولید، ایجاد نظم و انضباط در روند واردات، افزایش قدرت خرید مردم با اختصاص کمک‌هزینه نقدی و صیانت از کالاهای اساسی خواهد شد.

خرّم گفت: خوشبختانه نظارت خوبی در روند اجرای طرح صورت گرفت؛ هرچند هنوز هم مشکلاتی هست که پیش‌بینی‌های لازم درخصوص آنها انجام شده و با استمرار نظارت‌ها این مشکلات هم قابل حل خواهد بود.

تعدادی از فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی هم در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص برنامه‌ریزی برای سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان پرداختند.