به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عابدین خرم امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه معدنی و مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعتی در استان فراهم است، گفت: متأسفانه ما دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم و به‌رغم آن‌که بخش خصوصی استان بسیار فعال بوده و سهم عمده‌ای از توسعه اقتصادی استان را عهده‌دار شده، بخش دولتی به وظایف خود در این خصوص به‌طور کامل عمل نکرده است.
خرم با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در حوزه صنعت و معدن، اظهار کرد: بخش صنعت استان با وجود صنایع مهم و باسابقه، می‌تواند بیشتر از وضع فعلی در اقتصاد کشور نقش‌آفرین باشد که این امر نیازمند یک تصمیم راهبردی در حوزه قانون‌گذاری است.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعتی در استان فراهم است، افزود: متأسفانه ما دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم و به‌رغم آن‌که بخش خصوصی استان بسیار فعال بوده و سهم عمده‌ای از توسعه اقتصادی استان را عهده‌دار شده، بخش دولتی به وظایف خود در این خصوص به‌طور کامل عمل نکرده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن نیز برخی از موانع قانونی، توسعه این بخش را متوقف کرده است، افزود: ظرفیت‌های استان در حوزه معدن می‌تواند کشور را متحول کند، اما در حال حاضر معادن ما خام‌فروشی می‌شود و توسعه معدنی به یکی از مشکلات اساسی استان تبدیل شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم جدی مدیریت استان برای رفع موانع و حل مشکلات موجود در مسیر توسعه صنعتی و معدنی، از نمایندگان مجلس خواست تا با رفع موانع قانونی، کمک‌حال مدیریت اجرایی در حل مشکلات باشند.

منبع: مهر