به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمد علی نظری در محفل انس با قرآن کریم و دیدار قضات، کارکنان دادگستری و اعضای شورای اداری اهر با امام جمعه این شهر که به مناسبت هفته قوه قضائیه  برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل اینکه از فرهنگ قرآنی کاملا برخوردار نیستیم به وجود آمده و باعث برخی مشکلات اجتماعی شده است.

وی با اشاره به اینکه دادگستری اهر یکی از دستگاه هایی است که فعالیت های قرآنی، فرهنگی و اخلاقی برگزار می کند، افزود: تنها دستگاهی که پناهگاه و ملجاء مردم مظلوم بوده، دستگاه قضایی می باشد و وظیفه ذاتی دادگستری نیز، رسیدگی بدون اغماض به شکایات مردمی است.

نظری ادامه داد:  طی سال های گذشته در شهرستان اهر جرایم خشن و سرقت های آن چنانی اتفاق نیفتاده و از این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان های امن استان آذربایجان شرقی یاد شده است.

رئیس دادگستری اهر از رسیدگی به بیش از ۳۲ هزار فقره پرونده در دادگستری این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده ها، پرونده های سنگین کیفری و حقوقی مطرح بوده و رسیدگی منجر به حکم و یا مجازات گردیده است و از طرفی هر روز شاهد افزایش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی هستیم.

وی با اعلام اینکه دستگاه قضایی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نهایت تلاش خود را به کار می گیرد، بیان کرد: یکی از آسیب ها و معضلاتی که جامعه با آن درگیر است، بیکاری جوانان بوده و اگر علل وقوع جرایم را بررسی کنیم نهایتاً به این عامل خواهیم رسید.

حجت الاسلام نظری در ادامه با بیان اینکه قضات در رسیدگی به پرونده های واصله در طول سال گذشته تصمیمات بازدارنده صادر کرده اند و باعث شده اند تا جرایم خشن و مخل نظم عمومی در شهرستان اهر اتفاق نیفتد، گفت: اگر در برخورد با جرایم به صورت جدی و به موقع انجام نشود، حتماً تبعاتی را در پی خواهد داشت و اگر به صورت جدی با این نوع جرایم برخورد شود بازدارندگی بیشتری خواهد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در برخورد با مخلان نظم عمومی عزم جدی دارد، افزود: هر کسی در نظم عمومی جامعه خللی ایجاد کند، دستگاه قضایی شهرستان اهر با خاطیان به طور جدی و قاطعانه برخورد می کند.

نظری همچنین از آزادسازی بیش از ۱۷۵ هکتار اراضی دولتی و ملی از چنگ زمین خواران طی سال های گذشته در این شهرستان خبر داد، گفت: سال گذشته توانستیم ۴۵ هکتار از اراضی دولتی و ملی را خلع ید کرده و به مالکیت دولت باز گردانیم.

وی با ذکر اینکه رسیدگی به پرونده های پیچیده مسکن مهر در دادگستری شهرستان اهر همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: زمان بیشتری در رسیدگی به پرونده های مسکن مهر صرف شده است و پرونده های متعددی تشکیل یافته که مورد رسیدگی قرار گرفته اند و برخی هم منجر به صدور حکم گردیده است.

رئیس دادگستری اهر در پایان خطاب به منتخبان پنجمین دوره شورای شهر اهر گفت: اعضای منتخب شورای اسلامی شهر اهر ضمن اینکه باید در چهارچوب قانون فعالیت کنند، باید به رای و اعتماد مردم نیز اهمیت قائل شوند.