به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد خزاعی در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در عرصه زیرساخت‌های سینمایی در سراسر کشور هستیم.

وی اظهار داشت: سفرهای استانی با هدف شناخت دقیق از ظرفیت ها، کمبودها و شنیدن دغدغه فعالان سینمای شهرستان ها و همچنین رصد جریان سینمایی استان ها انجام می شود.

رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سینما کارکرد فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: تصویری که می سازیم و روایتی که در سینما انجام می شود، شاکله ذهنی مردم را می سازد بنابراین باید این هنر حمایت شود و در توسعه زیرساخت ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

خزاعی، با بیان اینکه ظرفیت های مهمی در زیرساخت های سینمایی آذربایجان شرقی وجود دارد، ادامه داد: از راه اندازی جشنواره ملی فیلم با هدف گذاری مشخص در این استان حمایت می کنیم.

وی یادآوری کرد: دفاتر سینمای جوان در استان ها از ۱۲ سال پیش تاکنون تجهیز نشده اند که مشارکت استان به همراه حمایت سازمان سینمایی می تواند راهگشای این امر باشد.

خزاعی، با بیان اینکه آماده حمایت از تولید فیلم شهید «شفیع زاده» هستیم، افزود: تولید آثار سینمایی و مستند از شهدای شاخص استان ها جزو اولویت های سازمان سینمایی کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار تولید آثار سینمایی فاخر در تبریز و استان را نشان از ظرفیت بالای سینماگران منطقه دانست و گفت: از هر برنامه و اقدام هنری که به توسعه فرهنگی استان کمک کند، حمایت خواهیم کرد.

عابدین خرم، با بیان اینکه تولید آثاری در راستای معرفی چهره شهدایی مانند یاغچیان، شفیع زاده، تجلایی، مهدی و حمید باکری و حسن افشرد ارزشمند است، افزود: هنرمندان بسیار مستعدی در استان وجود دارد که اگر مورد حمایت قرار گیرند، منجر به خلق آثاری فاخر در حوزه فیلم و سینما خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت های سینمایی در سراسر استان اظهار داشت: در زمینه ساخت و احداث سینما، استان پای کار است به شرطی که به همان میزان سازمان سینمایی در تجهیز اعتبار هزینه کند.

منبع: مهر