به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در بازدید از بزرگراه اهر- تبریز اظهار کرد: خوشبختانه اجرای پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و نواقص این بزرگراه به همراه ساخت پل زیرگذر و روگذر سه راهی هریس تا پایان مهره ماه ۱۴۰۱ اتمام و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون ۸۶/۵ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی حدود ۳/۵ کیلومتر باقیمانده نیز در گردنه گویجه بیل با بسیج امکانات در حال اجرا است.
محرم‌زاده به تقاطع غیرهمسطح هریس نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با تامین اعتبار لازم  با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال اجرا است.
این نماینده مجلس به سایر کارهای در دست اجرای این پروژه هم اشاره کرد و نصب گاردریل، خط کشی مسیر و احداث دوربرگردان‌ها نیز همراه این پروژه برشمرد و گفت: تلاش ما این است که این بزرگراه بدون کوچک‌ترین نقصی در موعد مقرر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
محرم‌زاده یادآور شد: برای اجرای قطعه ۲-ب(محدوده سه راهی بیلوردی تا سه راهی خواجه) بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که برای اتمام و رفع نواقص این قسمت نیاز به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد اعتبار است که پیگیر تأمین اعتبار آن هستیم.
وی با اشاره به موقعیت ویژه و استراتژیک  این منطقه به لحاظ وجود شهرها و روستاهای پرجمعیت و مناطق خاص گردشگری و همچنین حادثه خیز بودن مسیر به علت ترافیک زیاد و قرارگرفتن این بزرگراه در طرح آتی آزادراه تبریز- اهر- بیله سوار (مرز کشور جمهوری آذربایجان) گفت: یکی از برنامه های مهم و اساسی چهارخطه کردن کل این مسیر است.