به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد فرزاد به تعهد وزارت ارتباطات برای ارتباط دهی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار اشاره و اظهار امیدواری کرد که با تغییر وضعیت و تامین امکانات موجود بتوان روستاهای زیر ۲۰ خانوار را هم تحت پوشش قرار داد.
وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی ۴۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار را در طرح اتصال به شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت پر سرعت را در برنامه مصوب خود گنجانده که ۳۳۳ روستا ابلاغ شده و سهم شهرستان تقریبا ۶۵ روستاست.
وی با بیان اینکه برای این روستاها تامین اعتبار شده و در برخی موارد نیازمند تامین تجهیزات هستیم، گفت: ارتقاء ۱۹ سایت همراه اول، نصب پنج ریپیتر و راه اندازی ۲۰ سایت ایرانسل تا پایان سال از اقدامات دیگر ما در شهرستان میانه خواهد بود که از ابتدای سال جاری نیز شاهد بهره‌برداری از ۶ طرح بودیم.
فرزاد در ادامه اولویت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات را اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات خواند و افزود: بعد از اتمام این اقدام شاهد پرداخت بیشتر در زمینه تلفن ثابت خواهیم بود.
وی کهنگی شبکه مخابرات بویژه بافت فرسوده کابل های مسی را سبب عدم کیفیت در اینترنت خواند و افزود: باید با کمک اپراتورها و مخابرات استان دغدغه ضرورت اینترنت با سرعت و کیفیت در میانه حل شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشترین سهم اتصال روستاهای شهرستان به شبکه ملی را ایرانسل عهده دار خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم ۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان در اسرع وقت از خدمات مورد نظر بهره مند شوند.
فرزاد با اشاره به اینکه ۸۸ درصد جاده‌های روستایی استان دارای پوشش تلفن همراه مطلوب هستند، افزود: مشکل ۱۸ درصد مابقی نیز در عدم دسترسی به تجهیزات و دکل ها و عدم انتقال برق به مناطق مورد نظر است که نیازمند هزینه و وقت بوده و امیدواریم با هماهنگی های به عمل آمده با نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم این مطالبه برحق مردم را برآورده کنیم.
وی در پایان اضافه کرد: در صورت تامین تجهیزات و امکانات بلافاصله اقدام برای اتصال ۳۳۳ روستا به شبکه ملی آغاز و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایرنا