به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیروس داوودی روز دوشنبه در بازدید از اراضی تخریب شده ونستان و اراضی ملی و انبارهای موجود در شهرستان های جلفا و ورزقان، اظهار کرد: بر این اساس باید متخلفان هر چه سریعتر به مراجع قضایی معرفی شده و به جزای خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی استان است و متخلفان به اراضی منابع طبیعی نباید به راحتی بتوانند به این عرصه ها دست اندازی کنند.

داوودی خواستار شد: پرونده قانونی تخریب برای مرتکبان تخریب یاد شده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شود.

مدیرکل منابع طبیعی را در این ماموریت بازرس اداره کل، روسای ادارات شهرستان های ورزقان و جلفا و چند تن از روسای ادارات ستادی همراهی می‌ کردند.

حدود چهار میلیون هکتار اراضی ملی در آذربایجان شرقی وجود دارد.

شرایط تعیین جایگزین مرتعدار متوفی برای بهره برداری از مراتع 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی همچنین در خصوص مهلت تعیین جایگزین مرتعدار متوفی برای بهره برداری از مراتع، گفت: به استناد بند ۴۸ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرائی بهره‌برداری از مراتع، چنانچه دارنده پروانه چرای دام فوت کند، ظرف مدت ۲ سال از زمان فوت، همسر و فرزندان متوفی که ساکن محل یا عضو نظام عشایر هستند و یا به صورت مستمر به حرفه دامداری مشغول باشند مکلفند یک نفر از بین خود انتخاب کنند تا پروانه انتقال یابد.

داودی اعلام کرد: در تبصره یک این بند آمده چنانچه همسر و فرزندان مرتعدار متوفی تا تاریخ ابلاغ این شیوه نامه، تاکنون نسبت به اجرای این بند اقدام نکرده اند، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مکلف است در صورت عدم احراز سایر شرایط ابطال مجوز مرتعدار متوفی ظرف مدت ۲ سال پس از ابلاغ این شیوه نامه نسبت به اجرای قطعی این بند اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تاریخ ابلاغ شیوه نامه اواسط سال ۱۳۹۹بوده، بر این اساس تا یازدهم مرداد امسال این فرصت به اتمام می رسد و پس از این تاریخ تمام مجوزهای مرتعداران متوفی باطل می شود.

منبع: ایرنا