به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه فیمابین شرکت مولیبدن مس آذربایجان و پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی روز شنبه مورخ ۲۸ خرداد با هدف فراهم آوردن زمینه همکاری های سازنده و توسعه فناوری های تولید دانش بنیان در کشور و حمایت از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، برگزار شد.

این تفاهم‌نامه که به امضای مدیرعامل شرکت مولیبدن مس و رئیس پارک علم و فناوری استان رسیده است، در محورهای گسترش فعالیت های دانش بنیان، ایجاد زمینه نوآوری و شکوفایی، استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود و تقویت مشارکت حمایت از مبتکران و طرح های مبتنی بر دانش و فن آوری می باشد.

دکتر عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به اینکه تمامی دانشگاه ها تحت حمایت پارک علم و فن آوری میباشند عنوان کرد: تمامی تفاهم نامه هایی که بسته می شود بصورت جدی عملیاتی میشود و یکی از اساسی ترین برنامه های پارک علم و فن آوری حمایت از شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی میباشد که این کار در راستای فراهم نمودن زمینه برای توانمندسازی این شرکت ها انجام می گیرد.

وی با اشاره به حمایت پارک های علم و فناوری در کشور از صاحبان ایده و طرح های فناورانه برای تبدیل ایده به فناوری و کارآفرینی، افزود : رسالت ارتقاء سطح فناوری در صنایع و توسعه واحد های تحقیق و توسعه را نیزبرعهده دارد و محققانی که در اختیار شرکت ها قرار می گیرد بستر را برای رشد و تعالی مجموعه ای که می خواهد فعالیت تحقیقاتی و دانش بنیان انجام دهد فراهم می سازد.

در این مراسم، دکتر سید جلال عطائی مدیرعامل شرکت مولیبدن مس آذربایجان با اشاره به اینکه این شرکت از بدو تاسیس با تکیه بر توانمندی های داخلی و استفاده از جوانان نخبه توانسته در راه اندازی دستگاه های کارخانه آهک هیدراته بصورت خودکفا عمل نماید گفت : در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال این تفاهم نامه جهت ارتقای سطح دانش پرسنل و افزایش ضریب راندمان بهره وری و همچنین عملیاتی نمودن طرح های دانش بنیان  این مجموعه با مرکز پارک علم و فن آوری استان بسته می شود.

سید جلال عطایی افزود : اولویت اصلی ما تولید محصول باکیفیت با تکیه بر دانش جوانان نخبه و همچنین  کاهش هزینه های اضافی میباشد تا هم در زمان مدیریت داشته باشیم و هم طرح ها بصورت عملیاتی اجرا گردد.

وی عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، پارک علم و فناوری برنامه‌های توانمندسازی خود اعم از دوره‌های آموزشی، خدمات مشاوره و طرح‌های توانمندسازی ویژه شرکت‌های دانش بنیان را برای بررسی و تأیید به شرکت مولیبدن مس آذربایجان اعلام می‌کند.

منبع: نصرنیوز