اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 62456
دوشنبه - 30 خرداد 1401 - 20:49
رییس اداره گاز شهرستان هریس:

امسال ضریب بهره مندی از گاز در شهرستان هریس ۱۰۰ درصد می ‌شود

رییس اداره گاز شهرستان هریس گفت: تا چند ماه آینده کل ۹۳روستا و ۶ شهر شهرستان هریس از نعمت گاز طبیعی بهرمند و شهرستان به نفوذ ۱۰۰درصدی گاز رسیده و به شهرستان سبز تبدیل می‌شود.

امسال ضریب بهره مندی از گاز در شهرستان هریس ۱۰۰ درصد می ‌شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن زنجبر روز دوشنبه در آیین شروع عملیات پروژه گازرسانی به ۶ روستای شهرستان هریس گفت: امسال با تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی، عملیات اجرایی گازرسانی روستاهای باقی مانده شهرستان هریس، صنایع و کوره های آجرپزی محور جاده قدیم خواجه – تبریز و نزدیک رسانی گاز برای صنایع مجاور اتوبان تبریز- هریس – اهر شتاب خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و قریب به ۹۹ درصد خانوار روستایی شهرستان هریس از نعمت گاز طبیعی بهره مند می باشند که با احتساب پروژه های در دست اجرای این شهرستان، به زودی این بهره مندی به ۱۰۰ درصد در بخش روستایی خواهد رسید.

رنجبر با اشاره به روند مطلوب اجرای پروژه ها و رو به اتمام بودن گازرسانی روستایی در شهرستان هریس اظهار داشت: برای بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی شهرستان هریس حدود ۷۲۶ کیلومتر شبکه گازرسانی در اقطار مختلف اجرا و ۱۹ هزار و ۴۹۱ انشعاب گاز نصب شده است.

وی ادامه داد: با ایجاد زیرساختهای لازم در سالهای گذشته و تکمیل خطوط و تقویت ایستگاهها و افزایش ظرفیت گازرسانی طی سالجاری،  گازرسانی به متقاضیان  صنایع وکارگاههای تولیدی و واحدهای رفاهی مجاور اتوبان تبریز-هریس- اهر به عنوان سرریز صنایع شهرستان تبریز می تواند باعث رونق تولید ، کسب و کار و اشتغال دراین منطقه شود.

رییس اداره گاز هریس اعلام کرد: پس از اتمام گازرسانی روستایی در شهرستان هریس، مقاوم سازی تأسیسات گازرسانی و تأمین انرژی پاک بخش صنعتی در اولویت قرار خواهد گرفت.

با اجرای این پروژه گازرسانی، ۶ روستای تازه کند سفلی، دیزج ور، محمودآباد، پاکچین، سولوجه و گورچین شهرستان هریس از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

منبع: ایرنا