به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی زاده روز دوشنبه در جلسه مشترک نحوه ارائه اظهارنامه و شرایط بهره مندی از تبصره ماده ۱۰۰ در فرمانداری اهر گفت: مالیات و استفاده صحیح از آن می تواند به توسعه و پیشرفت کمک کند و در شرایط مختلف موانع و مشکلات مهم حوزه هایی همچون تولید و اشتغال را برطرف کند.

فرماندار اهر ادامه داد: در بحث مالیات هم باید به بعد تحقق درآمدهای دولت و هم به موضوع چگونگی دریافت مالیات و رعایت عدالت توجه داشت.

در ادامه این جلسه آموزشی و توجیهی و هم اندیشی که با هدف تشریح بخشنامه ها و دستورالعملهای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم برگزار شد، روسای اتحادیه های امور صنفی شهرستان با موضوع مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۰ در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم آشنا شدند و موارد دیگری از جمله اجرای عدالت مالیاتی و نیز مطالبات اصناف در خصوص ضرایب سود مشاغل مختلف مطرح شد.

سیامک بهمنی، رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان اهر، ضمن تشکر از روسای اتحادیه ها، به سوالات و شبهات موجود پاسخ‌های لازم را ارائه داد و اضافه کرد این اداره برای برگزاری جلسات با اصناف آمادگی کامل دارد و چنانچه هر کدام از اتحادیه‌های صنفی دارای مشکلات مالیاتی دیگری غیر از موارد مطرح شده باشند، می‌توانند برای برگزاری جلسه ویژه با اداره امور مالیاتی اهر هماهنگی به عمل آورند.