به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر پرنیان روز سه شنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شهرک صنعتی اهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که در سال های اخیر معادن آذربایجان شرقی مورد بی توجهی قرار گرفته بود از این رو به صورت جدی در این حوزه ورود کرده ایم.

وی افزود: به دلیل این که آذربایجان شرقی یک استان صنعتی است بنابراین حوزه معدن در زیر سایه صنعت مانده و آن گونه که باید توسعه می یافت و با فراوری و تکمیل زنجیره در استان تولید ثروت می شد این اتفاق نیفتاده است.

وی همچنین با بیان اینکه علاقه مندی به سرمایه گذاری صنعتی در آذربایجان شرقی موضوع قابل توجهی است چرا که این موضوع ظرفیت خوبی برای استان محسوب می شود، ادامه داد: بیشتر مراجعه فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری، توسعه واحدهای صنعتی و افزایش تولید محصولات است که در این زمینه باید این بستر فراهم شود.

پرنیان بزرگترین سرمایه استان را بخش خصوصی توانمند دانست و گفت: در اکثر رشته صنعت ها کالاهایی که تا چند سال پیش وارداتی بود اکنون در داخل و حتی در این شهرستان تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که باید بیشتر به فکر تامین زیرساخت ها و رفع موانع تولید باشیم، تاکید کرد: قانون گذار در حوزه برق، وزارت نیرو را مکلف به تامین انرژی واحدهای صنعتی کرده است که در این زمینه برای رفع مشکلات سرمایه گذاران تمام تلاشمان را انجام می دهیم.

پرنیان افزود: در سفر ریاست جمهوری اعتبار بی نظیری برای تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی مصوب شد که امیدواریم به زودی تمام اعتبارات تخصیص یابد.

وی همچنین با اشاره به افزایش تقاضای سرمایه گذاری در شهرستان اهر گفت: دستگاه های متولی باید برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز همکاری کنند چرا که درخواست ۱۵۰ مورد سرمایه گذاری نشان دهنده میزان علاقه مندی فعالان اقتصادی این شهرستان است که با تمام توان برای بهره برداری و توسعه واحدهای صنعتی این شهرستان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

در این جلسه مشکلات ۱۱ واحد تولیدی شهرستان اهر مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری شد.

آذربایجان شرقی بیش از هشت میلیارد تن ذخایر معدنی دارد و از این لحاظ در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است.