اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 62513
چهارشنبه - 1 تیر 1401 - 12:37
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی خبر داد:

پلمپ ۹۵ وسیله ناایمن در شهربازی های آذربایجان شرقی

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: در جریان بازرسی کارشناسان این اداره کل از دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی‌های استان ۹۵ دستگاه به علت نداشتن استاندارد پلمپ شد.

پلمپ ۹۵ وسیله ناایمن در شهربازی های آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ساسان فرشی حق رو با بیان اینکه حدود ۸۰ شهربازی در استان وجود دارد، گفت: در سه ماه نخست امسال حدود ۴۵۰ مورد بازرسی از شهربازی‌های استان از سوی کارشناسان و بازرسان شرکت‌های همکار مورد تایید این اداره کل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات ناایمن و غیراستاندارد در شهربازی‌ها احتمال بروز خطر و حوادث ناگوار را افزایش می‌دهد اظهار کرد: پرونده شهربازی‌های دارای دستگاه‌های ناایمن و غیراستاندارد جهت انجام مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح قضایی ارسال شده است.

مدیرکل استاندارد استان گفت: بر اساس قانون، بهره برداران وسایل شهربازی باید به استانداردسازی و دریافت مجوز استاندارد قبل از هرگونه فعالیتی اقدام کنند و مشخصات و نشان استاندارد را پس از تایید اداره کل در معرض دید عموم قرار دهند.

فرشی حق رو ادامه داد: مردم و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۷، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و یا مراجعه حضوری مراتب را به بازرسان اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما