به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباس حسامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ابلاغ تصویب‌نامه هیأت وزیران به سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای اداری استان اظهار کرد: براین اساس تمام دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند مصرف برق خود را در ساعات اداری به میزان ۳۰ درصد مصرف سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با استفاده از اجرای روش‌ها و برنامه‌های مدیریت مصرف برق از جمله به‌کارگیری مولدهای اضطراری خود، کاهش دهند.

وی ادامه داد: مطابق گزارش مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق تبریز در هفته‌ چهارم خرداد ماه ۳۳ واحد اداری تبریز از حد مجاز مصرف انرژی اعلامی فراتر رفتند که در مرحله اول به این واحدها اخطار جدی قطع برق در صورت ادامه‌ مصرف غیرمجاز داده شد.

حسامی تصریح کرد: در مرحله اول نسبت به ارائه‌ اخطار و اعمال خاموشی به ادارات و سازمان‌‌های متخلف اقدام شد و در صورت تکرار، مطابق ابلاغیه هیأت وزیران، برق این واحدها از ساعت ۱۰ صبح قطع و پس از ساعت ۱۵ همان روز وصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه گزارش اقدامات انجام شده مرکز پایش شرکت به صورت روزانه به دفتر مدیریت مصرف ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت تکرار عدم رعایت مصوبه فوق‌الذکر، وصل برق اداره با اخذ تعهد از بالاترین مرجع آن اداره امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: فارس