به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم زاده روز پنجشنبه در بازدید از مسیر ۲۶ کیلومتری زرنق – کلوانق – بخشایش  – آرباطان – بیلوردی گفت: با توجه به ضرورت بهسازی و آسفالت ریزی این مسیر و طی نشستی که با معاون وزیر راه داشتم برای آسفالت جاده بیلوردی تا زرنق ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی گفت: امروز شاهد شروع عملیات آسفالت ریزی در محور بخشایش هستیم که خواسته اهالی منطقه بود که به همت دولتمردان تحقق یافت .

محرم زاده اعلام کرد: در فصل کاری امسال بهسازی و آسفالت ریزی جاده های فرعی، اصلی  و روستایی و همچنین مسیرهای اتوبان تبریز – هریس – اهر، جاده هریس – مشکین شهر به طول ۴۰ کیلومتر و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار انجام می شود.

وی همچنین خواستار ارتقای درجه جاده مسیر بیلوردی تا زرنق از درجه ۳ فرعی به درجه یک از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان شد و افزود: با توجه به قرارگیری شهرک صنعتی بیلوردی و ناحیه صنعتی زرنق در این محور و ترانزیت کالاهای تولیدی به کشورهای همجوار، ضرورت دارد برای کاهش ترافیک و تسریع عبور و مرور، اداره کل راهداری استان در راستای ماده ۲۳ نسبت به ارتقای جاده و تخصیص اعتبار برنامه ریزی کند.

مدیر کل راهداری وحمل ونق جاده ای استان آذربایجان شرقی هم گفت: برای بهسازی و آسفالت ریزی محورهای مواصلاتی هریس در مسیرهای یاد شده نزدیک ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا به امروز ۶ کیلومتر آسفالت ریزی شده است.

اورجعلی علیزاده افزود: در مجموع و غیر از پروژه یادشده ، نزدیک ۴۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت ریزی در محورهای ارتباطی شهرستان هریس در تعهد کاری اداره کل قرار گرفته است و تا پایان فصل کاری ۱۴۰۱  به پایان خواهد رسید.

منبع: ایرنا