به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی ناپایدار تا اواسط هفته‌ی جاری در استان است.
وی ادامه داد: باتوجه به فعالیت سامانه بارشی بر روی دریای مدیترانه و گسیل امواج آن به طور متناوب بر روی منطقه‌ی شمال‌غرب می‌تواند در نواحی جنوبی استان چون میانه، مراغه، چاراویماق، ملکان، هشترود و بناب موجب نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه شده و در مقابل همین امواج برای نیمه شمالی می‌تواند موجب بارش پراکنده باران به‌صورت رگبار یا رعدوبرق شود.
امیدفرافزود: از لحاظ دمایی از امروز تا اواسط هفته تغییرات قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود اما از اواسط تا اواخر هفته‌ی جاری، روند افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: از شنبه شب تا یکشنبه نیز برای تبریز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۲ و ۱۹ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۷ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته دو درجه افزایش یافته است.
وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: سراب با دمای ۹ درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان و جلفا با دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.