به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیداحمد موسوی ظهر امروز در جمع مردم ورزقان با بیان اینکه حاکمیت مطلق بر انسان و جهان هستی برای خداوند متعال است و لاغیر اظهار کرد: قوه قضاییه بر اساس قانون اساسی تشکیل شده است و با اقتدار دنبال گسترش عدالت در جامعه است.
وی در ادامه به استقلال قوای سه گانه اشاره کرد و گفت: هر سه قوه ( قضاییه، مجریه و مقننه) مستقل هستند و هیچ یک از قوا حق دخالت بر کار یک دیگر را ندارد.
رئیس دادگستری ورزقان گفت: به اطلاع مردم غیور و فهیم شهرستان ورزقان می‌رسانیم که کارکنان دستگاه قضایی شبانه‌روزی برای اجرای برنامه‌های ابلاغی در تلاش هستند و به احدی اجازه حق دخالت در امور دستگاهی قضایی شهرستان ندادیم و نخواهیم داد.
این مقام قضایی گفت: طبق ارزیابی از آیتم ها و شاخص‌های مختلف دادگستری شهرستان، رتبه چهارم را در بین شهرستان‌های استان کسب کرده است.
وی به ضریب امنیتی بالای ورزقان اشاره کرد و افزود: با همکاری نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و نظامی ضریب امنیتی منطقه بالا بوده با این وجود تعداد زندانیان شهرستان حدود ۱۰ نفر است.
موسوی با بیان اینکه هر سال تعداد پرونده‌های ورودی افزایش می‌یابد، گفت: در دادگستری شهرستان به طور میانگین ماهانه به ۸۰۰ پرونده رسیدگی می‌شود، این در حالی است که هر سال نسبت به سال قبل آن ۲۵ درصد افزایش پرونده داشتیم.

آرامش شهرستان را برهم بزنید ناامن می‌شوید

رئیس دادگستری شهرستان ورزقان به مخلان آرامش شهرستان هشدار داد و گفت: هر کس در هر مقام و لباسی باشد و قصد برهم زدن امنیت شهرستان را داشته باشد، مطمئن باشید امنیت آن شخص را با استفاده قانون ناامن می‌کنیم.
موسوی در ادامه از رصد مستمر ادارات خبر داد گفت: با تمام توان در کنار دستگاه‌های اجرایی هستیم اما با این حال اجازه تخلف را نیز نخواهیم داد و در همین راستا برای سه نفر از مدیران اجرایی شهرستان تشکیل پرونده دادیم و در مرحله رسیدگی می باشد.
رئیس دادگستری ورزقان با اشاره به اینکه هیچ نوع تخلفی از چشم سربازان امنیت پوشیده نیست، گفت: مردم و خصوصا روسای ادارات باید سطح هوشیاری و آگاهی خود را بالا ببرند.
وی افزود: یک نفر که خود را به عنوان نیروی سازمان بازرسی کل کشور معرفی کرده بود و در حال اخاذی از تعدادی از روسای ادارات بود، بازداشت شده است.
موسوی تصریح کرد: از صاحبان تریبون درخواست می کنیم، مردم را برای سنددار کردن زمین ها تشویق و دعوت کنند، در همین زمینه با تلاشی که شد ۹۸ درصد از اراضی ملی شهرستان سنددار شدند.
این قاضی افزود: هر جایی که احساس کردیم حقی از کارگران ضایع می‌شود، ورود کرده و احقاق حق کردیم، دستگاه قضایی در کنار حمایت از تولید، مدافع حقوق قانونی کارگران نیز هست، در حال حاضر پیگیری مشکلات کارگران معدن مزرعه شادی و اندریان هستیم.
رئیس دادگستری ورزقان گفت: سال گذشته با ورود دستگاه قضایی، معدن مزرعه شادی موظف شد قیر رایگان برای آسفالت ریزی جاده روستای شرف آباد تخصیص دهد.
موسوی در ادامه به ساماندهی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز هیچ کس حق عربده‌کشی در فضای مجازی را ندارد، سال گذشته در این رابطه برای تعدادی تشکیل پرونده شده بود که دادستانی شهرستان قاطعانه به این موضوع ورود کرده و دادگاه‌ها رای قاطعی صادر کرده‌اند.
موسوی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس قوه قضائیه به استان، ساختمان اداری دستگاه قضایی شهرستان در سه طبقه در حال احداث می باشد تا فضای کافی برای کارکنان ایجاد شود. اسکلت بندی این ساختمان تمام شده و پیگیر هستیم تا به محض تخصیص اعتبار از قوه قضائیه نسبت به تکمیل آن اقدام نماییم.
رئیس دادگستری شهرستان در ادامه از مطالبه‌گری امام جمعه ورزقان تقدیر کرد و افزود: حاج آقا پورمحمد امام جمعه محبوب شهرستان، صدای رسای مردم منطقه است و به عنوان یک مطالبه گر در حل و فصل تعدادی زیادی از مسائل شهرستان تاثیر مستقیم داشتند و از افتخارات شهرستان ما می باشد.

منبع: فارس