به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدمهدی برادران امروز در نشست خبری با بیان اینکه مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در قطعات یدکی، لوازم خانگی و محصولات دخانی را از ابتدای سال کلید زدیم، اظهار کرد: ۱۰ میلیارد دلار حجم بازار داخلی قطعات یدکی خودرو است که ۹۰ هزار شناسه صادر شده و برای ۳۹ میلیون قطعه کد رهگیری در قطعات یدکی به جمع بندی رسیدیم.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت افزود: اخذ کد شناسه و رهگیری برای کلیه کالاهای لوازم خانگی صورت گرفت در سطح عرضه نیز اقدامات مناسبی انجام شد، به عنوان نمونه با یکی از انبارهای بزرگ در تهران برخورد شد. در این انبار دستگاه‌های لوازم خانگی دست دوم را تجهیز می‌کردند که تبدیل به شبکه هم شده بودند که در نهایت با این شبکه برخورد شد.
برادران ادامه داد: پارسال در حوزه دخانیات ۱۱ میلیارد نخ سیگار قاچاق در بازار بوده که قطعاً در بخش خرده فروش با قاچاق مقابله نمی‌کنیم بلکه با قاچاق سازمان یافته مثلاً قاچاق برند ماربلو مقابله خواهیم کرد و براین اساس ۳۰۴۱ کد شناسه در این حوزه صادر کردیم.
وی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان امسال حقوق دولتی از دخانیات دریافت خواهیم کرد.
برادران با بیان اینکه امسال ۱۸ میلیون دستگاه لوازم خانگی امسال تولید خواهیم کرد، افزود: در بهار امسال کاهش ۱۵ درصدی ارزبری، افزایش ۱۰ درصدی عمق داخل و افزایش ۱۰ درصدی صادرات داشتیم.

منبع: مهر