به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌الاسلام اسد باقرزاده با اشاره به نامگذاری چهارمین روز از هفته قوه قضائیه به نام حقوق بشر و تروریسم بین‌الملل اظهار کرد: مسیری که بشر برای سعادت باید طی کنند از طریق پیامبران نشان داده شده و همچنین کتابی که حاوی احکام و قوانین زندگی بوده از طریق پیامبران نازل شده است.
سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: وقتی بحث تروریست مطرح می‌شود در دنیا دو حقوق بشر اسلامی و غربی مطرح می‌شود؛ اگر به دنیای امروز نگاه کنیم خواهیم دید که جامعه بشری در فساد غوطه‌ور هستند و دلیل آن نبود مجری قانون برای اجرای قانون الهی است.
وی افزود: هرجا هم که حاکمیت برای اجرای قانون الهی ایجاد می‌شود با هجمه‌های فراوان روبه‌رو می‌شود.
باقرزاده با تاکید بر اینکه تنها فردی که حاکمیت مبتنی بر اسلام برای اجرای قانون الهی ایجاد کرد، امام رضوان الله بوده و بعد از ایشان نیز جانشین خلف ایشان، مقام معظم رهبری است، گفت: هر جا که هجمه‌ای بود ایشان با قدرت و صلابت ایستاده‌اند و مردم هم همیشه کنارشان هستند.
وی بیان داشت: ترامپ، مکرون، بایدن هرکدام یک مجری هستند ولی مجری عادل نیستند و از این‌رو حقوق بشر را به زبان خود تفسیر می‌کنند و مجریان عادل را ترور می‌کنند و اسم‌شان را هم تروریست می‌نامند، شهید سلیمانی یکی از بازوان مجری عادل بود که دنیا را از شر داعش نجات داد.
وی با بیان اینکه باید پشت سر رهبری باشیم و احکام الهی را در زندگی خود اجرا کنیم و از ولی‌فقیه خود اطاعت کنیم و اما و اگر نیاوریم، گفت: باید این کشتی را به ساحل برسانیم و تحویل امام زمان (عج) دهیم.
وی به فعالیت دادگستری استان در زمینه اصلاح فعالیت‌های اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: رسیدگی به مشکلات اقتصادی از قبیل مسائل بانکی، گمرک، استاندارد از جمله وظایف دادگستری است به طوری که در سال گذشته با فعالیت‌های شبانه‌روزی اجازه نداده‌ایم که واحدهای تولیدی تعطیل شود.
باقرزاده افزود: در سال گذشته برای ۲۴۴ مورد از واحدهای تولیدی حل مشکل انجام شده و همچنین در بخش اداره تسویه و امور ورشکستگی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان (۲۰۸و احد)، اجرای قانون جامع حدنگار برای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی و کلاهبرداری تا میزان صدور ۹۷ درصد سند، کارهای بزرگی انجام گرفته است؛ دو میلیون و ۶۱۸ هزار هکتار حدنگار در استان انجام گرفته است.
معاون قضائی دادگستری کل استان ابراز کرد: تلاش در کاهش جمعیت کیفری (زندانیان) از طریق ستاد دیه استان، طرح شفا، طرح غدیر و خیرین از دیگر کارهای انجام شده قوه قضائیه استان است همچنین با طرح مهارت‌آموزی، زندانیان حرفه‌آموزی می‌کنند تا بعد از آزادی دنبال بزهکاری نروند.
سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان گفت: دادگستری و دادگاه‌های عمومی و همه همکاران قضائی تلاش می‌کنند تا مردم زودتر به حق و حقوق خود برسند.
وی یادآور شد: صلح وسازش باعت شده تا ۳۴۶ هزار فقره پرونده نسبت به سال ۹۹ مختومه شود و ۳۳ درصد نیز افزایش پرونده داشتیم ولی با امکانات دادگستری و تلاش همکاران و مدیریت آقای خلیل‌الهی اجازه ندادیم تا پرونده‌ای انباشته شود.
باقرزاده بیان کرد: دیدارهای مردمی در دادگستری برگزار می‌شود و هر هفته سه‌شنبه‌ها رئیس کل دادگستری استان دیدار عام با مردم دارد و در کنار آن، هر روز معاونین در دسترس مردم هستند.
وی ادامه داد: در طول سال گذشته، ۵۰ هزار ۹۱۸ نفر دیدار مردمی با رئیس کل و معاونان انجام گرفته است.

منبع: مهر