به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد جوادی صبح امروز یک شنبه در جشن گلریزان ویژه اشتغال زندانیان شهرستان اهر با اشاره به این‌که ریاست دادگستری کل استان بر دیدار چهره‌ به‌ چهره با زندانیان و حل مشکلات آن‌ها تأکید دارند، گفت: طی هفته‌ی قوه قضائیه، مقامات قضائی استان با بیش از ۵۰۰ زندانی دیدار و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرده‌اند و زمینه آزادی شماری از زندانیان را فراهم نموده‌اند.

جوادی از تربیت ۲۳۰۰ زندانی آذربایجان‌شرقی در طرح حفظ و تلاوت قرآن کریم در زندان‌های استان خبر داد و گفت: همچنین ۷۶۰ زندانی آذربایجان‌شرقی در حفظ نهج‌البلاغه با عنوان طرح الغدیر از بُعد فرهنگی و بر حسب تأکید ریاست دادگستری کل آذربایجان‌شرقی شرکت کرده‌اند.

وی بابیان این‌که اداره‌کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی در بحث اجرای کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند، یادآور شد: زندان‌های آذربایجان‌شرقی محل تنبیه زندانیان نیست، بلکه رویکرد تربیتی و اصلاح زندانیان پیش می‌رویم.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی، حرفه‌آموزی و اصلاح زندانیان را از رویکردهای قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها عنوان کرد و افزود: حرفه‌آموزی صرفاً برای زندانیان نیست، چراکه هدف از مهارت‌آموزی زندانیان جهت اشتغال و کسب درآمد برای تأمین معاش خانواده مددجویان است. اگر همتی برای اصلاح زندانیان نشود قطعاً زمینه بازگشت دوباره زندانیان فراهم می‌شود و خانواده‌های زندانیان همچنان با آسیب‌های اجتماعی درگیر می‌شوند.

جوادی از معافیت مالیاتی کارآفرینان برای زندانیان در لایحه بودجه دولت در سال‌جاری خبر داد و گفت: کارآفرینانی که برای زندانیان زمینه اشتغال را فراهم کنند طبق قانون لایحه بودجه دولت از مالیات سود خالص معاف می‌شوند و هر زندانی در دوران حبس درآمد داشته باشد باید ۵۰ درصد درآمد صرف خانواده زندانی شود.

وی با تأکید بر این‌که زندان اهر قابلیت تبدیل به زندان صنعتی با هدف ایجاد کارگاه تولیدی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را دارد، اظهار کرد: با الحاق فضایی برای ایجاد کارگاه تولیدی زندانیان می‌توانیم زندان اهر را به زندان صنعتی به‌عنوان پایلوت تبدیل کنیم و انتظار می‌رود تا معادن اهر از محل مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه اشتغال زندانیان سرمایه‌گذاری کنند، هرچند سرمایه‌گذاری چند میلیارد تومانی شاید برای معادن تأثیری قابل‌توجهی نداشته باشد اما حوزه آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زندانیان را متحول می‌کند.