به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر پرنیان ظهر امروز در دیدار جمعی از اصناف با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  با بیان اینکه در استان ۱۴۶ هزار صنف فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: اصناف آذربایجان از ابتدا به تدین معروف هستند بنابر این وضعیت بازار در شرایط مختلف با همراهی و همکاری اصناف، خانواده عزیز شهدا و هیات رئیسه اصناف، به گونه‌ای مدیریت شد که مشکلی در استان به وجود نیامد.
وی افزود: پیگیر حل مشکلات اصناف به صورت قانونی هستیم و هیچ زمانی اجازه نخواهیم داد به اصناف ظلم شود.
پرنیان ضمن تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه در استان به منظور موضع‌گیری به موقع و دفاع از حق مردم آذربایجان گفت: در این زمینه اقدامات مورد نیاز در حال پیگیری است به طوری که بعد از سال‌ها عوارض و مالیات شرکت مس سونگون از این ماه به استان اختصاص خواهد یافت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که به دنبال تاسیس شرکت مس آذربایجان هستیم، افزود: امیدواریم تا یک ماه آینده این کار به اتمام برسد.
پرنیان ادامه داد: با تاسیس شرکت مس آذربایجان ظرفیت تولید کنسانتره مس از ۳۰۰ هزار تن به یک میلیون تن و تولید مس کاتد که در حال حاضر صفر است به ۲۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و در صنایع پایین دستی استان نیز یک تحول بزرگ اقتصادی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان این که مشکل دو معدن بزرگ استان در این اواخر حل شده است، اظهار کرد: اکنون جهت‌دهی سازمان به سمت فعال کردن معادن غیرفعال و پیگیری وضعیت معادنی است که سال ها در دست افراد نا اهل بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برای رفع موانع فعالیت معادن، افزایش ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی جلسات هفتگی برگزار می شود چرا که مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود موضوع جلوگیری از خام فروشی معادن را عنوان کردند.
پرنیان ضمن قول مساعد برای رفع دغدغه های مختلف در حوزه معادن افزود: در حوزه صنعت از بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی بازدید شده که عمدتا این بازدیدها از واحدهای مشکل‌دار بوده است.
وی فضای سرمایه‌گذاری و صنعتی در آذربایجان شرقی را بسیار امیدبخش دانست و گفت: با توجه به این که ۹۰ درصد مراجعه‌کنندگان به سازمان برای توسعه واحد صنعتی است بنا بر این با همکاری دستگاه های متولی و رفع موانع به رشد و توسعه چشمگیری در حوزه اقتصاد خواهیم رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه صنعت فعالیت های خوبی در استان انجام می‌دهند که امیدواریم این فعالیت ها تداوم داشته باشد.
پرنیان با بیان این که در بخش بازرگانی و تجارت ظرفیت بسیار بالایی در استان وجود دارد، تاکید کرد: در حال حاضر میزان صادرات استان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است که اگر چرخه مس نیز به این حوزه وارد شود تنها در صادرات محصولات پایین دستی و کاتد مس حدود پنج میلیون دلار ایجاد خواهد شد و یا به عبارتی در عرض دو سال صادرات مس سه برابر افزایش خواهد یافت.
وی گفت: معدن نفلین سینیت آذربایجان ظرفیت بسیار بزرگی دارد ولی متاسفانه این ظرفیت‌ها سال ها در حوزه معادن آذربایجان شرقی مورد غفلت قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در زمینه کنترل قیمت‌ها کارهای بسیار بزرگی انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر فرآیند تولید، توزیع و تامین اقلام مختلف به صورت هوشمند رصد می‌شود که این نظارت‌ها بسیار دقیق و اثرگذار خواهد بود.

منبع: نصرنیوز