به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسینی گفت: تعداد افراد مبتلا به  تب کریمه کنگو رو به افزایش است و باید با سمپاشی به صورت جهادی جلوی شیوع کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو در روستا‌ها و همچنین دامداری‌ها را گرفت.

وی افزود: همچنین جهاد دامپزشکی با همکاری سپاه و بسیج طرح واکسیناسیون همه دام‌های کشور را اجرا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: وظیفه داریم در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه شرایطی فراهم کنیم که دامپزشکی کل‌کشور به اهداف از پیش تعیین شده برسد.

حسینی افزود: همچنین به منظور تامین کالا‌های اساسی، یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تامین نهاده‌های دامی پرداخت شد و امروز دولت دست به جراحی اقتصادی زده است.

وی اضافه کرد: امروز ارز ترجیحی از نهاده‌های دامی حذف شده است و یارانه‌ای که باعث ایجاد رانت شده بود به دست تولیدکننده می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در شرایط کنونی، تولیدکننده نیاز به سرمایه در‌گردش دارد و بانک‌ها موظف اند این سرمایه را در اختیار تولیدکنندگان و مرغداران قرار دهند.

حسینی افزود: اگر می‌خواهیم جلوی وارادت را بگیریم باید بتوان فرایند صدور مجوز‌ها را اصلاح کرد.

وی اضافه کرد: در عید ۱۴۰۰ با کمبود مرغ در برخی از استان‌های کشور روبه رو بودیم، اما با حضور بازرسان سازمان جهاد کشاورزی عید امسال این مشکل برطرف شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: سند تحول سازمان دامپزشکی کشور در دست اجراست و با توجه به اینکه میزان افزایش حقوق با تورم مطابقت ندارد در تلاش هستیم تا شرایط خوبی را برای کارکنان دامپزشکی فراهم کنیم.

حسینی افزود: برازنده نیست در سازمان‌ها شاهد فساد باشیم که اگر احساس کنیم در رفتار مدیری اثری از فساد و رانت وجود دارد بلافاصله او را برکنار می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما