به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، هادی جوهری گفت: بنیاد برکت در حوزه اشتغال زایی در روستا‌ها و شهرستان‌های این استان حضور فعالی دارد و در سال جاری چهار هزار و ۹۵۰ طرح خرد خانگی با اشتغال زایی  ۱۵ هزار نفری در این استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد:این بنیاد در سه سال اخیر با حمایت از چهار هزار و ۵۴۸ طرح خرد خانگی در این استان برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال زایی کرده است.

جوهری اظهار کرد: در حوزه‌های بنگاهی نیز از ابتدا تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان با ۱۸ بنگاه مشارکت کرده ایم و دوره مشارکت ۱۲ بنگاه به اتمام رسیده است و اکنون با ۵ بنگاه شریک هستیم و امسال با ۲ بنگاه دیگر مشارکت خواهیم کرد.

وی گفت: در حوزه ارائه تسهیلات ارزان قیمت توانسته ایم ۱۱ شرکت و کارگاه در استان راه اندازی کنیم و ۲ شرکت نیز به صورت مشارکت مدنی مورد حمابت قرار گرفته است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت اضافه کرد: این بنیاد ساخت ۷۱ باب مدرسه با ۲۷۱ کلاس درس را در آذربایجان شرقی برعهده داشته که از این تعداد ۵۴ باب مدرسه تکمیل و افتتاح شده و بقیه در حال احداث است.

جوهری افزود: بخشی از ساخت ۹۳ مسجد در آذربایجان شرقی را نیز بنیاد برکت برعهده گرفته که از این تعداد ۸۶ مسجد افتتاح شده است.

وی با اشاره به اجرای ۱۳ طرح زیربنایی در استان ادامه داد: از جمله این طرحها می‌توان به خرید لوله برای انتقال آب کشاورزی، تکمیل آبرسانی، تکمیل بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابه شهرستان میانه و کمک به مناطق سیل زده اشاره کرد.

جواهری گفت: براساس تفاهم نامه ای که با بهزیستی و بنیاد مسکن استان داشتیم ۷۰ واحد مسکونی توسط بنیاد برکت برای خانواده‌های دارای ۲ معلول بیشتر ساخته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این دیدار با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی قطب صنعتی کشور است گفت: ۲۵ درصد فولاد کشور در این استان تولید می‌شود و در حوزه تولید شیرینی و شکلات رتبه نخست کشور را داریم.

محمد کلامی افزود: مردمی کردن یارانه‌ها بیشترین تاثیر را در صنایع غذایی داشته و نیاز به سرمایه در گردش واحد‌های کوچک و متوسط صنایع غذایی افزایش یافته که ضروری است مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما