به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نماینده مجلس خبرگان رهبری در این همایش گفت: مردم آذربایجان شایسته تقدیر و احترام هستند و در طول تاریخ همواره مردمانی تلاشگر و متمدن بوده اند.

 آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم بیان کرد: دهه نود برای کشور ما دهه بسیار بدی بود و به تعبیر من دهه تلف شده بود؛ ۳۰ تا ۳۵ درصد اقتصاد ما در این دهه، عقب برگشت، بدون اینکه رشد اقتصادی هم داشته باشیم.

مصباحی مقدم با بیان اینکه تورم بالای ۴۰ درصدی در سال های اخیر مشکلات زیادی ایجاد کرد، گفت: مدیریت ناکارآمد بخش اقتصاد کشور بیشتر از تحریم های استکبار به ما ضربه زده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: ظرفیت های بالایی در کشور داریم که متاسفانه ضعف مدیریت سرمایه ملی ما را کاهش داده است.

وی اظهار کرد: ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد ناشی از صادرات نفت در دوران آقای احمدی نژاد هدر رفت، نباید انتظار سرمایه گذاری های خارجی در کشور باشیم و باید روی پای خودمان بایستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با روی کارآمدن دولت جدید چند فرصت جدید ایجاد شده که یکی از آنها ارتباط با کشورهای همسایه هست.

استاد تمام اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: مدیریت قیمت ارز در طی یکسال اخیر با تدبیر بانک مرکزی اتفاق افتاد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: دیپلماسی اقتصادی دولت با پیوست به پیمان شانگهای فرصت خوبی است که می تواند در اقتصاد ما تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی هم در این همایش با بیان اینکه کشور در یک توسعه پایدار صنعتی و صادراتی قرار گرفته گفت: پتانسیل های بالایی در صنعت کشور و بویژه آذربایجان شرقی با پرچم داری بخش خصوصی وجود دارد که مزیت بالایی است.

صابر پرنیان با بیان اینکه عمده مشکلات ما در زیرساخت های صنعتی است، افزود: ما نتوانستیم ادبیات مشترک اقتصاد مقاومتی را در کشور جا بیندازیم و هر بخش جزیره ای تصمیم می گیرد و قوانین و دستورالعمل های متناقض برخلاف اقتصاد مقاومتی است.

علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر نیز در این همایش با بیان اینکه امسال در مجلس بدنبال رفع مشکلات صنایع بویژه در حوزه دانش بنیان هستیم، گفت: همه باید در کشور برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

 موسوی، رییس خانه صنعتگران ایران نیز با بیان اینکه تبریز مرکز صنعت و تولید در کشور است گفت: توجه به بخش خصوصی نیاز اصلی رشد اقتصادی کشور بوده و بایستی دولت ها برای تسهیل سازی سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش کنند.

شریف زاده، رییس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه باید تمرکز گرایی از تهران برچیده شود گفت: دولت باید در استان ها به توانمندی صنایع و بویژه تولیدکنندگان بخش خصوصی اقدام کند.

عبدی، کارآفرین نمونه کشور  نیز در این همایش با اشاره به مشکلات صنعت کشور گفت: زمین و ماشین آلات دو مشکل عمده صنعتگران است، فرسوده شدن ماشین آلات باعث پایین بودن راندمان کار و بالا رفتن قیمت تمام شده می شود.

یکی از مدیران صنعت فولاد نیز با اشاره بر مشکلات تولیدکنندگان فولاد در آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه مشکلات در حوزه فروش محصولات تولیدی در این عرصه باعث دلسردی تولیدکنندگان شده که باید با هماهنگی بین بخشی بویژه در وزارت صمت این مشکلات در بدنه دولت حل شود تا به تولیدکنندگان آسیبی نرسد.

منبع: ایرنا