به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در نشست مشترک رئیس مرکز ملی فرش ایران با فرمانداران و مدیران حوزه قالی‌بافی اهر و هریس اظهار داشت: ما در مجلس شورای اسلامی به دنبال ارتقای مرکز ملی فرش ایران به سازمان ملی فرش هستیم. چراکه ارتقای این مرکز به سازمان می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات قالی‌بافان کشور منجر شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که عمده شغل و حرفه‌ی مردم اهر و هریس در کشاورزی، قالی‌بافی و دامداری خلاصه می‌شود، گفت: متأسفانه چه اداره صمت و چه اتحادیه قالی‌بافان آمار دقیقی از فعالان حوزه قالی‌بافی اهر ندارند. لذا برای رونق صنعت قالی‌بافی اهر و هریس انتظار داریم کارگاه‌های قالی‌بافی به‌صورت متمرکز ایجاد شود.

وی بر ضرورت برگزاری جشنواره فرش اهر و هریس در راستای معرفی هنر منحصربه‌فرد مردم منطقه تأکید کرد و گفت: شهرستان هریس در حوزه بافت فرش نام و آوازه جهانی و ملی دارد، از این‌رو برای معرفی فرش هریس و اهر نیازمند برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی هستیم.

محرم‌زاده در خصوص بیمه قالی‌بافان تأکید کرد: قالی‌بافان در خصوص بیمه و بیمه تکمیلی مشکلات عدیده‌ای دارند. این مطالبه قالی‌بافان نباید به ورطه فراموشی یا بی‌توجهی سپرده شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص غرفه برای عرضه فرش هریس در نمایشگاه بین‌المللی شد و گفت: ثبت نقشه‌های فرش اهر و هریس از دیگر انتظارات ماست. این در حالی است که برخی از نقشه‌های فرش هریس و اهر در کارخانجات فرش ماشینی استفاده می‌کنند اما در این میان نامی از شهرستان‌ها مطرح نمی‌شود.