به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بهرام شکری در نشست مشترک نماینده مجلس و فرمانداران اهر و هریس با رئیس مرکز ملی فرش ایران بابیان این‌که فرش اصیل اهر در سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته مغفول مانده است، اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ هزار نفر در حوزه فرش دستباف شهرستان اهر اشتغال دارند، اما فرش اهر برای آنکه به جایگاهی که در گذشته داشته برسد به نگاه حمایتی دولت، سازمان صمت آذربایجان‌شرقی و مرکز ملی فرش ایران دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اهر ادامه داد: از مجموع فعالان حوزه فرش دستباف و ورنی شهرستان اهر؛ تنها یک هزار و ۱۴۰ نفر بیمه قالی‌بافی هستند البته این آمار بیمه‌شدگان با حوزه صنایع‌دستی شهرستان به‌صورت جمع محاسبه شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در اختصاص تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان‌ها از نظر شاخص جمعیت محاسبه می‌کنند، در حالی که می‌بایست برای تثبیت وضعیت موجود فرش دستباف، اختصاص سهمیه اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی بر اساس داشته‌ها و ظرفیت‌ها باشد.

شکری با اشاره به این‌که قیمت مواد اولیه فرش دستباف بسیار بالاست و تولیدکنندگان فرش توان تأمین نقدینگی را ندارند، خاطرنشان کرد: انتظار ما مرکز ملی فرش ایران این است که بیمه قالی‌بافان و تخصیص تسهیلات به قالی‌بافان را در اولویت قرار گیرد.