به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی بابایی در نشست مشترک نماینده مجلس و فرمانداران اهر و هریس با رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: تشکل‌های صنفی فرش دستباف اگر انتظار داشته باشند بدون پیگیری و تلاش و اینکه بنشینند تا دولت برای‌شان کاری انجام دهند، واقعیتاً این انتظار محقق شدنی نیست، به‌عنوان مثال در سردرود اتحادیه تابلو فرش با قدمت ۱۰ ساله توانستند تابلو فرش سردرود را ثبت ملی و جهانی کنند.

معاون بازرگانی سازمان صمت آذربایجان ‌شرقی افزود: متأسفانه تشکل‌های صنفی در شهرستان‌ها انتظارات را برآورده نمی‌کنند، لذا در شهرستان اهر نیز از رئیس اداره صمت و اتاق اصناف می‌خواهیم تا از تشکل‌های صنفی حوزه فرش برنامه بخواهند و برای رشد آن‌ها زمان صرف کنند. این‌طور نباشد که اتحادیه قالی‌بافان صرفاً بر صدور پروانه کسب یا تأیید برای دریافت تسهیلات بانکی متمرکز نشود.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی مسئولان شهرستان اهر برای تعیین هفته‌ی فرهنگی تأکید کرد و گفت: تعیین و برنامه‌ریزی هفته‌ی فرهنگی در شهرستان‌هایی همچون اهر و هریس می‌تواند مثمرثمر باشد و مسئولان شهرستانی برای هر روز یک موضوع از جمله فرش دستباف و ورنی را انتخاب و حول محور آن‌ها برنامه اجرا کنند.

بابایی از صدور پروانه کسب و کار در فضای مجازی توسط اتحادیه‌های صنفی در شهرستان‌ها خبر داد و تأکید کرد: اتحادیه‌های شهرستان‌ها هنوز نمی‌دانند اعضای اتحادیه می‌توانند برای کسب و کار مجازی پروانه کسب دریافت کنند. علاقه‌مندان برای دریافت پروانه کسب مجازی می‌توانند به سامانه ایرانیان اصناف مراجعه کرده و از بخش فروشگاه‌های مجازی برای پروانه کسب مجازی اقدام کنند.

معاون بازرگانی سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که معرفی هنر صنعت فرش و ورنی اهر از طریق رسانه ملی می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی نمی‌تواند آمار دقیقی از فعالان حوزه قالی‌بافی ارائه دهند، چراکه تمامی قالی‌بافان به‌صورت تمام وقت فعالیت ندارند و طبیعی است در ارائه آمار بین دستگاه‌ها و اتحادیه‌ها تناقضاتی وجود داشته باشد.