به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم زاده یخفروزان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اهر گفت: روستاهای دور دست اهر از نقدوز تا ورگهان و … برای نجات کشاورزی در انتظار تخصیص منابع آب هستند که مقرر شد با همکاری آب منطقه‌ای اردبیل، آب به روستاهای اهر و استان اردبیل از سدهای سبلان و ستارخان رهاسازی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده، ۴۰ میلیارد تومان برای احداث سد ایثار در کمیسیون تلفیق بودجه به‌شرط صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ در نظر گرفته شد، متأسفانه تابه‌حال شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی مکاتبات لازم را جهت دریافت مجوز کمیسیون ماده ۲۳ انجام نداده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: به جهت مطالبات روستائیان ازنظر آب، در سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی درخواست احداث سدهای معیشتی در روستاهای درگیر با بحران کم‌آبی داده بودیم و همچنان پیگیر هستیم.

محرم زاده احداث سدهای معیشتی را راه‌حلی اساسی برای مقابله با بحران کم‌آبی دانست و گفت: احداث سد کجه رود را بدون وقفه پیگیری می‌کنم، با این‌حال پیگیری سایر مسئولان شهرستانی و استانی نیز ضروری بوده؛ چراکه احداث این سد جزو مطالبات جدی ما از دولت است.