به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن باقرپور در نشست مشترک نماینده مجلس و فرمانداران اهر و هریس با رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه اهر در سال ۱۳۹۹ به عنوان «شهر ملی ورنی» انتخاب شده و با پیگیری‌های نماینده اهر و هریس، دستور شروع اقدامات جهت ثبت «اهر شهر جهانی ورنی» از وزیر میراث فرهنگی اخذ شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اهر افزود: پیش‌بینی ما این است که در عرض ۲ سال آینده «اهر به‌عنوان شهر جهانی ورنی» به ثبت برسد.

وی بابیان این‌که میراث فرهنگی همواره در کنار جشنواره‌های ورنی، از فرش اهر نیز جهت معرفی استفاده کرده‌ایم و هیچ‌گاه از فرش اصیل غافل نماندیم، گفت: منطقه‌ی قره‌داغ شامل شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان، هوراند، خداآفرین و در کنار آن هریس از هنرهای صنایع‌دستی منحصربه‌فردی دارند و فرش و ورنی جزو هنر و صنعت مردمان این منطقه است.

باقرپور خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی اهر برای برگزاری جشنواره ملی ورنی را در دستور کار دارند، ما آماده‌ایم تا جشنواره ملی ورنی و فرش ارسباران را با هم‌افزایی مرکز ملی فرش ایران در شهرستان اهر برگزار کنیم.