به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رییس هیات والیبال و سرمربی سابق تیم شهرداری تبریز روز یکشنبه با تایید این خبر اظهار کرد: باشگاه مس سونگون با امتیاز یکی از تیم‌ها که حق شرکت در این مسابقات را پرداخت کرده در رقابت‌های باشگاهی کشور حاضر خواهد شد.

عادل بناکار که با تیم شهرداری تبریز موفق به کسب عنوان سومی لیگ برتر شده و هدایت نارنجی‌پوشان را در لیگ یک برعهده خواهد داشت، گفت: ظرف ۱۰ روز آینده در مورد کادر فنی و بازیکنان تیم تصمیم گیری می شود و تلاش خواهیم کرد هفتاد تا هشتاد درصد تیم را از بین بازیکنان بومی انتخاب کنیم.

وی تأکید کرد: اولویت ما استفاده از والیبالیست‌های بومی منطقه است و فقط برحسب نیاز از بازیکنان غیربومی استفاده خواهیم کرد.

بناکار به استعدادیابی در این راستا نیز اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته ۲ روز به صورت عمومی استعدادیابی کردیم و در هفته جاری نیز قصد داریم تا از بازیکنانی که سابقه بازی در سطوح باشگاهی دارند، تست‌ بگیریم.

وی اضافه کرد: هفته آینده یک اردوی انتخابی کوتاه مدت در شهرستان ورزقان برپا خواهیم کرد تا از ظرفیت‌های این شهرستان نیز بهره ببریم.

بناکار هدف ترسیم شده برای این تیم نوپا را حفظ سهمیه و تلاش برای صعود به لیگ برتر عنوان کرد و گفت: باشگاه مس سونگون برنامه درازمدتی برای والیبال دارد و تدوام این برنامه به رشد والیبال منطقه و حضور در سطح اول این رشته در کشور خواهد انجامید.

سی‌ و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان ایران با حضور ۱۸ تیم در ۲ گروه مقدماتی برگزار خواهد شد.

در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه چهار تیم برتر به مرحله پلی‌آف و حذفی صعود می‌کنند.

مراحل پلی‌آف لیگ دسته یک مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.

قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها سهمیه حضور در لیگ برتر والیبال را به دست خواهند آورد.

منبع: ایرنا