اخبار منطقه ارسباران » سلامت
کد خبر : 64022
یکشنبه - 9 مرداد 1401 - 14:01
رئیس جمعیت هلال احمر هریس خبر داد:

اهدای ۶۳ کیسه خون توسط خیرین هریسی

رئیس جمعیت هلال احمر هریس از اهدای ۶۳ کیسه خون توسط خیرین این شهرستان خبر داد.

اهدای ۶۳ کیسه خون توسط خیرین هریسی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی مجیدی با بیان اینکه مردم مشتاق برای مشارکت در امور خیر هستند، گفت: نبود مرکز انتقال خون در این شهرستان به ویژه در شرایط کرونایی به دغدغه عمومی تبدیل شده است.
وی ادامه داد: برای خونگیری مردم که متشکل از ۶ شهر و بیش از یکصد روستا است، هراز گاهی گروهی از سازمان انتقال خون تبریز به این شهرستان اعزام می‌شود و برای پنج ساعت اقدام به خونگیری می‌کنند که جوابگوی مردم اهدای کننده نیست و مردم به راحتی نمی‌توانند خون اهدا کنند و در هر بار خونگیری با ازدحام جمعیت مواجه می‌شویم.
وی با اشاره به نیاز شهرستان برای راه اندازی پایگاه انتقال خون بر ضرورت تلاش همگانی برای تحقق این مهم تاکید کرد و افزود: پایگاه‌های انتقال خون از نیاز‌های ضروری در این شهرستان بوده و در راستای برطرف کردن این مشکلات امید است هرچه سریعتر نسبت به احداث این مرکز اقدام شود.
بیش از ۹۰ هریسی  با حضور در محل استقرار اکیپ سازمان انتقال خون استان در هلال احمر هریس آمادگی خود را برای اهدای خون اعلام کردند. رئیس جمعیت هلال احمر هریس گفت: مردم این شهرستان  ۶۳ کیسه خون برای نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی اهدا کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان