به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام نستوهی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران امر به معروف و نهی از منکر از منظر امام حسین (ع) را اصلاح امت دانست و افزود: هدف از اصلاح در فلسفه امام حسین، رسیدن به مقام و جایگاه نیست، بلکه هدایت انسان است.
وی سیره عملی و الگویی اهل بیت (ع) را امر به معروف مسئولان اعلام و خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف قیام امام حسین (ع)، امر به معروف مسئولان بود.
حجت الاسلام نستوهی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هزینه جانی و حیثیتی دارد، گفت: رسالت رسانه ها در این زمینه مطالبه گری است و رسانه ها مهم ترین آمران به معروف در جامعه هستند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی، وظیفه ستاد را فراهم کردن زمینه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: حدود پنج هزار نفر در دوره های عمومی ویژه کارکنان دولت در این زمینه آموزش دیده و یکهزار گروه احیاگر امر به معروف با ۱۶ زمینه تخصصی برای راه اندازی گروه های جهادی تشکیل شده است.
وی هدف از راه اندازی لشکر مطالبه گری را اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و گفت: آموزش آمر به معروف خیلی مهم است و خود آمر باید از نظر اخلاقی و رفتاری مشکلی نداشته و وجهه اجتماعی خوبی داشته باشد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی، اهم برنامه های این ستاد را تولید محتوا برای دهه احیا امر به معروف، گزارش گیری از ادارات و ابلاغ برنامه ها به شورا، برگزاری همایش دبیران و برگزاری جلسات هم اندیشی با نخبگان حوزه و دانشگاه اعلام کرد.
حجت الاسلام نستوهی از تشکیل شورای امر به معروف اصناف برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: در بحث نظارت بر اماکن و اصناف و دستگاه های اجرایی بسته های تشویقی برای اصناف اخلاق مدار در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا