به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محسن محمدزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ایجاد جذابیت‌های گردشگری را جزو اولویت‌های این سازمان برشمرد و اظهار کرد: ورود این تعداد گردشگر نشان می‌دهد ارس ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد و در صورت سرمایه‌گذاری در این بخش، می‌تواند مقصد سفر افراد بیشتری شود.

وی اعلام کرد: در بازه‌ زمانی چهار ماهه ۱۵ هزار و ۹۰۴ گردشگر خارجی میهمان منطقه آزاد ارس شده‌اند و امید آن می‌رود با کاهش تب‌ و تاب کرونایی و تقویت تبلیغات برون‌مرزی، بر تعداد گردشگران خارجی افزوده شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بر اساس ترددهای ثبت شده ۷ میلیون و ۲۱۳ هزار نفر وارد منطقه آزاد ارس شده‌اند.

وی، کلیسای سنت استپانوس، کاروانسرای خواجه‌نظر، کلیسای چوپان و اکوموزه گلفرج را جزو اماکن پربازدید داخل محدوده‌ منطقه آزاد ارس عنوان و تاکید کرد: منطقه جذابیت‌های متعددی دارد و یکی از برنامه‌های این معاونت معرفی هرچه بهتر سایر اماکن گردشگری برای بهره‌مندی عموم مردم خواهد بود.

منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار در شمالغرب کشور در کنار رود ارس واقع شده و در کنار مزیت های صنعتی و کشاورزی به لحاظ اقلیم طبیعی دارای ظرفیت های مناسب گردشگری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما