به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن اکبری اشاره به اینکه طی این سال ها بیش از ۷۰ درصد جمعیت گونه های برجسته حیات وحش کشور را از دست دادیم، گفت: بخشی از سرمایه زیستی از بین رفته و باید همه تلاش خود را برای حفاظت از قسمت باقی مانده به کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه همه به وضعیت محیط زیست کشور آگاه هستند، اظهار داشت: فرونشست دشت ها، افزایش کانون‌های فرسایش بادی، آلودگی کلانشرها، افزایش تجمعی سیل، نابودی حیات وحش و جنگل ها از مهمترین چالش های محیط زیست کشور است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه کرد: کمبود آب و مسائل مربوط به خاک هشدارهایی است نسبت به اینکه باید رفتار و روش خود را در ارتباط با محیط زیست تغییر دهیم.

اکبری با بیان اینکه آینده متعلق به کشورهایی است که تنوع زیستی بالایی دارند و با حفظ آن می توانند بهترین استفاده را از آن کنند، ادامه داد: اولویت سازمان محیط زیست کشور صیانت از منابع زیستی است و در راستای حفظ این منابع توسعه و اجرای برنامه های دولت را هم مدنظر دارد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ادارت کل محیط زیست در استان ها نباید فعالیت خود را تنها محدود به مناطق حفاظت شده کنند و در هر جایی تخریب منابع اتفاق افتد از آنجا که منجر به آلودگی می شود باید واکنش نشان دهند.

اکبری با اشاره به اینکه توسعه‌گران هم خواهان حفظ و حراست از محیط زیست هستند و فقط باید به آنها اطلاعات لازم و به طور صحیح راهنمایی و هدایت شوند، یادآور شد: اگر امروز تذکرات و هشدارهای لازم را در راستای حراست از محیط زیست ارائه نکنیم کوتاهی کردیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی از وظایف مهم آحاد مردم است، اظهار داشت: دراین استان سیاستگذاری کلی برمنبای توسعه پایدار است.

کمال حسینی با اشاره به اینکه تامین نیازهای اولیه جامعه با تاکید بر حفظ منابع در اختیار و انتقال آن به نسل های آینده از اولویت های ما است، یادآور شد: کارهای توسعه ای در کردستان در حال شکل گیری است که عملیات اجرایی بسیاری از پروژه ها در این راستا برمبنای توسعه پایدار آغاز شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: یکی از مطالبات به حق مردم استان استفاده از نیروهای این استان در بدنه مدیریتی سازمان ها در سطح کشور است.

منبع: ایرنا