به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند از امروز تا بعدازظهر دوشنبه با توجه به گذر امواج تراز میانی جو و همراهی آن با شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید و رگبار باران و رعد و برق به‌ ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان دور از انتظار نخواهد بود.
وی ادامه داد: در همین راستا آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و در ارتفاعات اصابت صاعقه دور نیز پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: از لحاظ دمایی نیز تغییرات قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود اما در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه شاهد کاهش جزیی دمای هوا خواهیم بود.
امیدفر خاطرنشان کرد: از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته نیز جوی نسبتاً پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود که باتوجه به احتمال بارندگی در نواحی شمالی و شرقی استان و همچنین تعطیلات عزاداری تاسوعا و عاشورا توصیه می‌شود از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در مواقع بارندگی و صعود به ارتفاعات خودداری شود چراکه احتمال وقوع رعد و برق نیز وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان