به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد فرشکاران اظهار کرد: مرحله بعدی تخصیص اعتبارات سفر هیات دولت به استان در راه است و ضرورت دارد مسوولان دستگاه ها نسبت به پیگیری تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت کار اهتمام جدی به خرج دهند.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور و نهاد ریاست جمهوری نیز با توجه به چارچوب ها و معیارهایی که دارند، نسبت به تخصیص اعتبارات اقدام می کنند.

فرشکاران با اشاره به پرداخت مرحله اول اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، اظهار کرد: قرار بود تخصیص اعتبارات کامل به صورت نقدی باشد که با توجه به شرایط پیش آمده بخشی از اعتبارات به صورت اسناد خزانه اسلامی است.

فرشکاران یادآور شد: نقش استان ها در اجرای پروژه‌های ملی حداقل بوده و لازم است پیگیری‌های درون استانی اعتبارات ملی از دستگاه‌های مرکزی متبوع به صورت جدی صورت پذیرد که سهل انگاری موجب از دست رفتن زمان خواهد شد.

وی اعلام کرد: با تخصیص بخشی از اعتبارات محرومیت زدایی موافقت نامه هایی برای طرح های آبرسانی به روستاها منعقد شده و با استانی شدن این اعتبارات به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اتفاقات بهتری خواهد افتاد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، همچنین میانه را دومین شهر استان در اختصاص اعتبارات بعد از تبریز اعلام کرد.

در سفر ۱۲ خرداد هیات دولت به آذربایجان شرقی در حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای استان تخصیص یافت.

منبع: ایرنا