​به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، امروز، ۲۳ مردادماه، در دیدار با فرماندار شهرستان اهر با وی، با اشاره به برنامه‌های اوقاف در جهت افزایش بهره‌وری موقوفات، گفت: سردخانه‌ نگه‌داری محصولات کشاورزی در شهرستان اهر که مدتی مغفول مانده بود از محل موقوفات در حال ساخت است اما اکنون تمامی تلاش خود را برای تکمیل این سردخانه به‌کار گرفته‌ایم.
وی همچنین از کمک اوقاف برای جذب سرمایه‌گذار برای بهبود وضعیت کشتارگاه صنعتی فعلی و حتی تأسیس کشتارگاه جدید در این شهرستان خبر داد و افزود: برای تعیین تکلیف وضعیت گورستان‌های متروکه شهر نیز تدابیری اندیشیده شده و با همراهی شهرداری اهر اقداماتی را انجام خواهیم داد.
حسینی ادامه داد: همچنین در راستای تعیین تکلیف زمین مقابل فرمانداری اهر نیز بررسی‌هایی انجام گرفته و نقشه مشخصی برای بهره‌برداری از این زمین تدبیر شده است.
ابوالفضل غنی‌زاده، فرماندار اهر نیز با در این دیدار ارائه توضیحاتی در خصوص مشکلات سرمایه‌گذاری این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان اهر یکی از مناطق مهم کشاورزی به خصوص در تولید سیب استان بوده و با مشکل سردخانه مواجه است اما اکنون سردخانه وقفی و منحصر به فرد این شهرستان که تأسیس آن از سال ۹۳ شروع شده و مدتی در بلاتکلیفی قرار داشت، تا پایان سال تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت اسفناک گورستان متروکه نادرقوجا و زمینی که رو به روی فرمانداری قرار داشته و بخشی از آن موقوفه است، خواستار رسیدگی و کمک اداره کل اوقاف برای ساماندهی این مناطق شد.